به مناسبت هفته کتاب اولین کارگاه استانی ابن حسام شناسی در سالن استاد راشد محصل خوسف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شفیعی فرماندار خوسف در جمع اهل علم و ادب، شعرا و اساتید دانشگاه شرکت کننده در این کارگاه از همکاری همه نهاد‌های فرهنگی در برپایی این برنامه استانی گفت: باید به برند‌های شهرستان از جمله شاعر گرانقدر این دیار ابن حسام خوسفی، علمای بزرگ و محصولات استراتژیک منطقه مثل عناب و گل نرگس توجه بیشتری شود و در قالب کارگاه‌ها، همایش‌ها، مراسم و جشنواره‌ها در استان و کشور مطرح کرد.

او از مسئولان فرهنگی شهرستان و استان خواست با توجه به نبود دیوان ابن حسام در بازار، نسبت به تجدید چاپ دیوان این شاعر آیینی کشور اقدام تا در اختیار علاقمندان و یا به عنوان هدیه به میهمانان تقدیم شود.

«دانایی» مدیر آموزش و پرورش خوسف هم در این جمع با تقدیر از حضور سرگروه‌ها و دبیران ادبیات شهرستان‌های استان در این کارگاه گفت: ابن حسام شاعری است که باید بیشتر به نسل جدید شناسانده شود.

استاد "ناقوس" از شعرای استان هم با قرائت اشعاری حال و هوای خاصی به مراسم بخشید.

استاد " راشد محصل " که جزو سخنرانان کشوری کارگاه بود، ولی به دلیل نامناسب بودن وضعیت جسمانی نتوانسته بود حضور پیدا کند چند دقیقه‌ای به صورت تلفنی با میهمانان صحبت کرد.

" بهنام فر " استاد دانشگاه بیرجند که از سخنرانان اصلی کارگاه بود با اشاره به زندگینامه و اشعار ابن حسام گفت: ابن حسام از شاعران آیینی کشور با داشتن شعر‌های حماسی، ملی، دعا و برگرفته از فرهنگ اهل بیت و ایران، ادامه دهنده راه فردوسی است که به فردوسی ثانی شهرت یافته است.

او  افزود: در شعرهایش غزل‌هایی آمده نوعی از شعر‌های حافظ می‌باشد.

اجرای سرود توسط دانش آموزان دبستان برکت شهر خوسف، قرائت اشعار ابن حسام همراه با موسیقی سنتی (نی) و بازدید از مجموعه فرهنگی تفریحی ابن حسام و بافت تاریخی شهر خوسف از دیگر برنامه‌ها بود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.