تیرگی روابط ترامپ و پمپئو بعد از ماجرای رسوایی اوکراین گیت

آسوشیتدپرس‏ گزارش داد رابطه‌ی ترامپ و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور‏ در سایه جلسات پاسخگویی در کنگره به دنبال بررسی پرونده استیضاح رئیس‌جمهور هر روز سردتر و تیره‌تر می‌شود.

تیرگی روابط ترامپ و پمپئو بعد از ماجرای رسوایی اوکراین گیتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس‏ گزارش داد به نظر می‌رسد رابطه‌ی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور‏ در سایه جلسات پاسخگویی در کنگره آمریکا به دنبال بررسی پرونده استیضاح ترامپ در ماجرای رسوایی اوکراین گیت، هر روز سردتر و تیره‌تر می‌شود.

مایک پمپئو روز دوشنبه پس از دیدار با یوسف بن علوی بن عبدالله، وزیرامورخارجه عمان، در ساختمان وزارت امور خارجه در واشنگتن به میان خبرنگاران آمد و بدون هیچ گفتگویی به گرفتن عکس یادگاری با همتای عمانی خود بسنده کرد.

پمپئو به علت دفاع نکردن از دیپلمات‌هایی که درباره ماجرای اوکراین گیت شهادت داده اند هدف انتقاد قرار گرفته است.

اگر چه پمپئو خودش برای ارائه شهادت در جلسات پرسش و پاسخ کنگره آمریکا حاضر نشد، اما در پی جلسه‌هایی که برگزار شد در کانون توجه بوده است.

با این حال گمانه زنی بر سر جدایی احتمالی او از وزارت امور خارجه و تیره شدن رابطه اش با ترامپ بحث روز محافل و دیدار‌ها در واشنگتن است.


بیشتر بخوانید: جولیانی: ترامپ من را قربانی نخواهد کرد، چون من بیمه هستم


ترام‍‍‍پ روز جمعه گفته بود اگر مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور، بخواهد برای شرکت در انتخابات سنا از سمت خود کناره‌گیری کند، از وی حمایت خواهد کرد.

او روز جمعه در حالی این سخنان را مطرح کرد که دیپلمات ارشد آمریکا هر روز بیش از پیش درگیر ماجرای استیضاح می‌شود.

حمایت ترامپ از کناره‌گیری احتمالی متحد نزدیکش، نخستین تایید علنی است که پمپئو قصد دارد در انتخابات سال آینده سنا در ایالت کانزاس شرکت کند. (بیشتر بخوانید)

رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگویی که با برنامه‌ی ”فاکس و دوستان“ انجام داد به نظر می‌رسید موافقتش را با نامزد شدن پمپئو برای کرسی مجلس سنا از ایالت کانزاس اعلام می‌کند.

ترامپ گفته بود: ”او (پمپئو) نزد من آمد و گفت من ترجیح می‌دهم جایی که هستم باقی بمانم؛ اما او کانزاس را دوست دارد، مردمش را دوست دارد؛ اگر به این بیاندیشد که احتمال از دست رفتن کرسی (نمایندگی کانزاس در مجلس سنا) وجود دارد فکر می‌کنم نامزد شود و با اکثریت آراء برنده خواهد شد، زیرا مردم در کانزاس او را دوست دارند.“

پیش‌تر اما نامه‌های الکترونیکی که وزارت امور خارجه آمریکا منتشر کرد، نشان می‌دهد مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور با رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ برای حمله و تبلیغات علیه سفیر آمریکا در اوکراین، در ماه مارس سال ۲۰۱۹ هماهنگی کرده است.

پیش از این «ماری یووانویچ» سفیر پیشین آمریکا در اوکراین در جلسه شهادت خود مقابل مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد از سوی مقامات دولت ترامپ تحت فشار قرار گرفته بود تا پیام‌هایی در تمجید از رئیس‌جمهور در توییتر منتشر کند. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار