مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان:

تشکیل ۳۳۰ پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی استان همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از تشکیل ۳۳۰ پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی استان خبر داد.

تشکیل ۳۳۰ پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا حسن پور، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه پیرامون بازرسی‌ها و پرونده‌های تشکیل شده پیرامون تخلف اصناف در استان همدان گفت: تعزیرات حکومتی به منظورحمایت از اقشار مختلف مردم و بخش تولید همواره سعی کرده علاوه بر وظیفه ذاتی خود به عنوان رکن قضایی تنظیم بازار حضور میدانی در بازار هم داشته باشد.

او ادامه داد: از زمان اجرای طرح سهمیه بندی بنزین تا آخر وقت شنبه گذشته ۳۳۰ پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی استان همدان تشکیل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه مجموع جریمه‌های این پرونده‌ها مبلغی حدود ۳۳۰ میلیون ریال بوده است، افزود: بیشتر تخلف‌ها مربوط به گرانفروشی و چند مورد نیز تقلب بوده است.

حسن پوربا اشاره به اینکه تخلف سازمان یافته‌ای در این مدت در استان همدان گزارش نشده و بیشتر شکایت مردمی ثبت شده از طریق سامانه ۱۲۴ بوده است، گفت: برخی پرونده‌ها در خصوص خواروبار و برخی در خصوص کمبود و عدم عرضه گاز مایع در استان همدان بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه از نظر نیاز مردم کمبودی وجود ندارد، گفت: عده‌ای افراد سودجو که بیشتر به صورت دست فروش و آزاد و سر راهی نسبت به فروش اقدام می‌کنند تخلفاتی داشتند، اما بازرس رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت نفت فعالند تا مانع گرانفروشی شوند.

حسن پور با بیان اینکه  تنها در صورتی که شکایت خصوصی وجود داشته باشد به تخلف اصنافی که خارج از مایحتاج ضروری مردم باشد رسیدگی می‌کنیم، گفت: بیشتر در خصوص مایحتاج ضروری مردم وارد عمل می‌شویم.

او با بیان اینکه به عنوان مثال گاز مایع با توجه به قرار گرفتن در فصل زمستان از مایحتاج ضروری مردم به حساب می‌آید، گفت: بحث بنزین و سوخت به عنوان مایحتاج ضروری یا موضوعی که مورد توجه و اهمیت مردم قرار می‌گیرد مورد توجه است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه بررسی وضعیت عرضه یک سری اقلام که همیشگی است همواره در دستور کار است که نان، مرغ و گوشت و مواردی از این قبیل را شامل می‌شود، گفت: با توجه به تغییر فصل و سرمای زود رس امسال و افزایش قیمت بنزین؛ گوجه فرنگی و خیار و کاهو افزایش قیمت داشتند که موضوع در دستور کار قرار گرفت.

حسن پوربا بیان اینکه علت این افزایش قیمت در قسمتی مربوط به سواستفاده برخی فروشندگان بود، گفت: در این زمینه مسئولان مربوطه از جمله اعضای ستاد تنظیم بازار برنامه‌هایی در دستور کار دارند تا قیمت‌ها به نرخ عادلانه برسد.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه اصناف همراهی خوبی با تعزیرات دارند و پلمپی صورت نگرفته است، گفت: هر چه زمان می‌گذرد شاید برخی احساس کنند نظارت‌ها کم رنگ شده، اما اینگونه نیست و بازرسی‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب

بازرسی و نظارت از واحد‌های صنفی همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.