شوش، میزبان جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در شهرستان شوش دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی یادمان دعبل خزاعی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی یادمان دعبل خزاعی هفتم آذرماه در شهرستان شوش برگزار می‌شود.

او افزود: هدف از این جشنواره ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با سیره امام رضا (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه شخصیت و معارف امام رضا (ع) در زمینه شعر به زبان عربی است.

جوروند بیان داشت: بخش اصلی شامل سیره و زندگی حضرت امام رضا (ع)، مناقب و صفات حضرت امام رضا (ع)، کرامات و فضیلت‌ها، جلوه‌های فرهنگ رضوی شامل: علم، شناخت، حلم، کرامت، مهربانی  است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: همایش شعر رضوی با عنوان حرم تا حرم و جان جانان در ۱۸ شهرستان استان برگزار می‌شود که آثار از کشور‌های مختلف مانند ایران، بحرین، عربستان، مصر، سوریه، لبنان، کویت و عراق است که از این میان نزدیک به ۸۰ اثر در مرحله داوری نهایی قرار گرفت.

انتهای پیام/م

جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.