با تأیید بنیاد ملی نخبگان صورت می گیرد

تولید کرم ضد قارج از گیاهان بومی خراسان جنوبی

گروه شیمی دانشگاه بیرجند با استفاده از محصولات بومی استان تولید داروهای گیاهی را در دست اقدام دارند.

ولی پور مطلق عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طرح تولید داروهای گیاهی  با استفاده از محصولات استراتژیک استان در پروژه شهید احمدی روشن بنیاد ملی نخبگان تایید شده است.

او با اشاره اینکه این طرح  پیرامون تولید یک پماد کاملا گیاهی ضد قارچ واژینال است افزود: طرح در مرحله ی مطالعاتی است  و در تلاشیم با کمک هیئت  کارسناشی   بتوانیم با استفاده از محصولات استراتژیک استان این دارو را تولید بکنیم.

ولی پور مطلق با بیان اینکه این طرح جنبه ی اقتصادی دارد گفت:  با راه اندازی این طرح می توان بخشی از بازار فروش را به دست گرفت و همچنین محصولات مشابهی هم در این راستا تولید شود.

عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه بیرجند با بیان اینکههدف طرح شهید احمدی روشن آموزش دانشجوها برای آشنایی با جنبه های تحقیقاتی و جنبه های اقتصادی کارهای نوآورانه است .گفت:دانشجویان متقاضی  به همکاری در این طرح از دانشگاه بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی و دانشجوهای رشته های مرتبط  هستند.

او  اظهار کرد: با آغاز  طرح تولید  داروهای گیاهی بتوان یک پروسه موفقیت آمیز  دربین دانشجویان و نخبگان استان داشته باشیم.

انتهای پیام / ط آ

آغاز  طرح تولید  داروهای گیاهی توسط نخبگان بیرجندی

برچسب ها: علوم پزشکی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.