دهقانی فیروز آبادی در نطق میان دستور:

مجلس در گوش دادن به مطالبات به حق مردم پیش‌قدم است

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: مجلس در گوش دادن به اعتراضات مردمی که نارضایتی و اعتراض خود را در چارچوب قانون و حقوق شهروندی بیان می‌کنند پیش قدم است.

مجلس در گوش دادن به مردمی که نارضایتی خود را در چارچوب قانون بیان می‌کنند پیش‌قدم استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده مردم تفت و میبد و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز مجلس ضمن تبریک هفته بسیج گفت: روحیه بسیجی یعنی تلاش برای منافع ملی، امنیت ملی و هویت ملی و تحقق مردم سالاری دینی است.

او افزود: در شهرستان میبد شاید بتوان گفت که تمامی کارخانه‌ها با همت کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایجاد شده است و مردم هم با اعتماد به یکدیگر، این شهرستان را به قطب تولید کاشی و سرامیک تبدیل کرده‌اند.

دهقانی فیروز‌آبادی با اشاره به مجتمع فولاد میبد اظهار کرد: این مجتمع که در ابتدای دهه ۸۰ با سرمایه ملی کار خود را آغاز کرد، دوران شکوفایی‌اش تا سال ۸۸ بیشتر طول نکشید و در جریان خصوصی‌سازی دو مرحله به بخش خصوصی واگذار شد که متأسفانه برآورد درستی از توانایی‌های این مجتمع نشد و در نهایت این مجموعه به تعطیلی کشیده شد.


بیشتر بخوانید: اعضای ناظر مجلس در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مشخص شدند


نماینده میبد و تفت با بیان اینکه تنها مشکل حاصل از تعطیلی مجتمع فولاد میبد بیکاری چند صد کارگر نیست، تصریح کرد: وارد شدن ضرر‌های میلیاردی به سرمایه‌گذاران خرد این مجتمع و اعتماد از دست‌رفته مردم به سرمایه‌گذاری در بخش تولیدی، بیشترین ضرر تعطیلی این مجموعه است.

او ادامه داد: از ریاست جمهور که وزرای اقتصاد و صمت را مکلف به بازبینی در واگذاری شرکت فولاد میبد کرده اند، تشکر می‌کنم و درخواست دارم همانطور که پیشتر فرموده‌اند تا حل مشکل و فعالیت مجدد این مجتمع همراه ما باشند.

دهقانی فیروز‌آبادی با اشاره به اتفاقات اخیری که در کشور رخ داد، گفت: با توجه به یافته‌های دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و همچنین اظهارات رسمی وزارت امور خارجه روسیه آمریکا، سرسپردگان رژیم اشغالگر قدس و عربستان سعودی که کارنامه آدم‌کشی و تروریست‌پروری آن‌ها در دنیا مشهور است و تولید کننده تفکر وهابی‌گری و صهیونیستی بوده‌اند مسئول نا آرامی‌های اخیر ایران هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: آنها جنایتکارانی همچون بن‌ لادن و نتانیاهو پرورش می‌دهند؛ با توجه به اظهارات سفیر آمریکا در آلمان در مورد دخالت واشنگتن در مسائل تهران، از دولت و دستگاه دیپلماسی می‌خواهم اسناد این دخالت‌ها و اقدامات ضد امنیتی را به همراه برآورد دقیق از میزان خسارت مادی و معنوی حوادث اخیر را جمع‌آوری و از طریق مراجع حقوقی بین‌المللی پیگیری‌های لازم را به عمل آورد.

او افزود: همچنین از دولت و دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌کنم تا توجه خود را معطوف به برنامه‌های کمک‌رسانی به اقشار ضعیف جامعه کرده و حل مشکلات معیشتی آن‌ها و مبارزه با گرانی را هدف اصلی خود قرار دهند.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: گوش دادن به اعتراضات مردم که نارضایتی و اعتراض خود را در چارچوب قانون و حقوق شهروندی بیان می‌کنند و همچنین یاری رساندن به این گروه از مردم، مجلس خود را پیش‌قدم می‌داند.

دهقانی فیروز‌آبادی با بیان اینکه سند همکاری ۱۴۰۴ که حدود ۱۵ سال قبل ابلاغ شد، چشم‌انداز روشنی را برای پیشرفت کشور به تصویر کشید، اظهار کرد: بر اساس این سند ایران باید تا ۵ سال آینده قوی‌ترین قدرت اقتصادی منطقه باشد؛ حالا این سؤال پیش می‌آید که آیا هر ۳ قوا و تمام دستگاه‌های کشور به سمت این هدف گام‌های لازم را برداشته‌اند؟


بیشتر بخوانید: تکلیف مجلس به دولت برای ایجاد سامانه صدور سفته الکترونیکی تا ۳ سال آینده


او با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی کشور تصریح کرد: ایران دارای بزرگترین ذخایر نفتی و گازی و همچنین ارزان‌ترین سوخت در جهان، داشتن متنوع‌ترین منابع معدنی، بهره‌مندی از نیروی انسانی توانمند و بازار مصرف ۵۰۰ میلیونی رایگان است؛ حال خود بررسی کنید و ببینید کدام یک از کشور‌های دنیا این ۴ ویژگی را در اختیار دارند؟ مطمئن باشید به تعداد انگشتان یک دست هم مشابه کشور ما پیدا نمی‌کنید پس مشکل کار کجاست؟

عضو کمیسیون امنیت و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که مانع از استفاده تمام ظرفیت‌های اقتصادی کشور می‌شود، بیان کرد: بخشی از مشکلات ما مربوط به مدیریت و تصمیم‌گیری به موقع است؛ با اعمال مدیریت قاطع، کنترل و نظارت دقیق می‌توانیم در ۵ سال فرصت باقیمانده حتماً به اهداف سند ذکر شده دست پیدا کنیم.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: دستور مقام معظم رهبری بر اصلاح ساختاری بودجه کشور و تلاش دولت برای ارائه بودجه بدون اتکای به نفت، نقطه عطفی در کشور بود؛ چنانچه دولت دوازدهم این بودجه را در زمان مقرر به مجلس برساند و مجلس دهم نیز به بهترین شکل آن را به تصویب برساند، اسم خود را در تاریخ به ثبت خواهند رساند.

او در پایان تاکید کرد: مطابق نظر تمام کارشناسان که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و جلسات غیر علنی گزارش داده‌اند، یارانه عمومی کشور در حال حاضر به نفع افراد پردرآمد است پس کار عقلانی، اصولی و قانونی این است که این یارانه‌ها به طرف مردم مستحق و نیازمند جامعه و همچنین اقشار ضعیف هدایت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۵:۴۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
مجلس در گوش دادن به مطالبات به حق مردم پیش‌قدم است!!!!!!!!!!! گوش دادن که دردی رو دوا نمیکنه
آخرین اخبار