دلبری در نشست خبری مطرح کرد؛

مقابله با تروریسم اقتصادی با حذف دلار در مبادله کشور‌های اسلامی

رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: فعالان اقتصادی کشور‌های اسلامی حذف نقش دلار در مبادله میان کشور‌های اسلامی را راه حل مقابله با تروریسم اقتصادی دشمن می‌دانند.

مقابله با تروریسم اقتصادی با حذف دلار در مبادله کشور‌های اسلامی / پروژه ایران هراسی دشمن شکست خورده استبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد دلبری رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی در نشست خبری تبیین دستاورد‌های این کنفرانس که پیش از ظهر امروز در موزه شهدا برگزار شد اظهار کرد: سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی با شکوه‌تر نسبت به ادوار گذشته برگزار شد و این را می‌توان از بازخورد خوب مهمانان دید.

رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی ادامه داد: سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی با عنوان وحدت امت در دفاع از مسجدالاقصی برگزار شد؛ این یکی از موضوعات مهمی است که بار‌ها مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند و باید به عنوان اولویت کشور‌های اسلامی و غیراسلامی قرار گیرد.

او تصریح کرد: بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر مسلمان در جهان زندگی می‌کنند که با هم می‌توانند بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی را تشکیل دهند؛ و با اقدامات وحدت‌گرا توطئه و نقشه‌های دشمنان را خنثی و اهداف امت اسلامی را پیاده‌سازی کنند.

دلبری با بیان اینکه هدف اصلی مجمع تقریب مذاهب ترویج گفتمان وحدت است، بیان کرد: ما قصد داریم تا این گفتمان را در رفتار و کردار مسلمانان نهادینه کنیم و در این زمینه موفقیت‌های خوبی به دست آمده است.

رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی افزود: بذری که سال ۶۹ با دستور و به دست مقام معظم رهبری کاشته شد امروز به درختی تنومند تبدیل شده که ثمره داده است؛ امروز با اقداماتی که در کشور‌های مسلمان انجام شده وقایعی در حال رخ دادن است که اصلاً فکر آن را هم نمی‌کردیم که این نویدبخش اتفاقات خوب است.

او درباره مهمانان حاضر در سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی، گفت: امسال در کنفرانس از ۸۲ کشور مهمان خارجی حضور داشتند و از ۱۲ کشور خارجی دیگر که در ایران دانشجو دارند مهمانانی آمده بودند؛ در سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی ۴۲۲ نفر به عنوان مهمان دعوت ما را اجابت کردند که از این تعداد ۱۷۰ نفر مهمانان خارجی از داخل کشور مانند سفرا بودند و ۱۶۰ نفر نیز از علما، اساتید و دانشجویان داخل کشور.

دلبری با بیان اینکه امسال از حوزه بالکان و آمریکای لاتین هم مهمانانی در کنفرانس حضور داشتند، بیان کرد: با وجود مشکلاتی که دشمنان برای سفر به ایران ایجاد کرده بودند، اما ۶۵ درصد از مهمانان دعوت ما را قبول کردند و این نشان می‌دهد درخت زحمات ما به ثمر نشسته، اما هنوز کامل نشده است.

رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی درباره دلایل نامگذاری کنفرانس امسال به نام وحدت امت در دفاع از مسجدالاقصی گفت: سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی با پنجاهمین سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط اسرائیل همزمان بود؛ از طرف دیگر اهمیت این موضوع و بحث معامله قرن باعث شد تا چنین نامی برای سی و سومین کنفرانس انتخاب شود.

او با تأکید بر این موضوع که امسال برای اولین بار محوریت کنفرانس از رویکرد سیاسی به رویکرد علمی تغییر پیدا کرد، اظهار کرد: با اخذ مجوز ISC امسال توانستیم نقش علمی کنفرانس را بیشتر از نقش سیاسی کنیم، گواه این موضوع ۶۴ مقاله‌ای است که به دبیرخانه کنفرانس ارسال و از بین آن‌ها ۴ مقاله به عنوان اثر برگزیده انتخاب و تقدیر شدند.

دلبری ادامه داد: در کنفرانس امسال ۷۰ درصد از مهمانان برای اولین بار شرکت می‌کردند همچنین ۱۷ درصد از مهمانان را بانوان تشکیل می‌دادند و ۵۸ درصد از شرکت کنندگان در سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی جوانان بودند.

رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی درباره پوشش رسانه‌ای سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: در این کنفرانس ۵۱۸ عکاس، خبرنگار و تصویربردار سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی را به جهان مخابره کردند.

او درباره مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی بیان کرد: ایجاد روزشمار هفته وحدت، تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره)، افتتاحیه کنفرانس با حضور رئیس جمهور، برگزاری کمیسیون‌های مختلف، رونمایی از ۱۰ اثر تقریبی و برگزاری نمایشگاه‌های جانبی از مهم‌ترین اقدامات بود، اما یکی از ویژه‌ترین کار‌های صورت گرفته در این کنفرانس دیدار مهمانان با رهبر معظم انقلاب بود که در این دیدار مهمانان به صورت چهره به چهره با معظم‌له دیدار و پرسش و پاسخ‌هایی را انجام دادند.

دلبری در پاسخ به این سئوال که آیا در سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی به موضوع جنگ اقتصادی دشمن هم پرداخته شد گفت: یکی از نشست‌های این کنفرانس نشست با فعالان حوزه اقتصادی کشور‌های اسلامی بود که در آن تمامی مهمانان علاوه بر محکوم کردن تروریسم اقتصادی دشمن همه معتقد بودند باید نقش دلار در مبادلات کشور‌های اسلامی حذف شود.

رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه یکی از تلاش‌های دشمن ایران هراسی است و برنامه‌ای که ما برای این موضوع داریم دعوت از افراد تقریبی جهت سفر به ایران است، خاطرنشان کرد: استقبال بسیار خوب از مهمانان و اجابت ۶۵ درصد دعوت‌شدگان به کنفرانس نشان می‌دهد که موضوع ایران هراسی از بین رفته است؛ حتی برخی مهمانان با هزینه خود جهت شرکت در کنفرانس به ایران سفر کردند و پس از کنفرانس اعلام کردند که می‌خواهند با خانواده به ایران سفر کنند که این نشان می‌دهد پروژه ایران هراسی دشمن شکست خورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار