برداشت گل نرگس از مزارع استان

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت : بیش  می‌شود ۲۰ میلیون شاخه گل نرگس از ٣٧  هکتار مزارع زیرکشت این محصول برداشت شود.

رضایی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: پیش بینی می‌شود در صورت وجود شرایط مناسب؛ بیش  می شود 20میلیون شاخه گل نرگس از ٣٧  هکتار مزارع زیرکشت این محصول برداشت شود.

او  با اشاره به اینکه  هنوز در ابتدای برداشت هستیم و قیمت بازار قیمت مناسبی است. افزود: در صورت ارسال مداوم گل نرگس به سایر استان ها؛ قیمت واقعی این محصول تثبیت خواهد شد.

رضایی بیان کرد: با توجه به کیفیت مناسب این محصول به نظر می‌رسد تولیدکنندگان استان بتوانند با قیمت مناسب محصول شان را به فروش برسانند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون انجمن ملی گل نرگس در حال شکل گیری است و امیدواریم این انجمن بتواند شرایط مناسبی را برای توزیع، فرآوری و صادرات این محصول فراهم کند.

او با بیان اینکه برداشت گل نرگس از مزارع استان همه ساله از اواخرمهر ماه و اوایل آبان آغاز می‌شود  اظهار کرد:  در صورت وجود شرایط مساعد جوی تا پایان اسفندماه ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام / ط ا

رداشت گل نرگس از مزارع استان  از اواخرمهر ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.