لیبرمن: بازدارندگی اسرائیل در حال فرسایش است

لیبرمن هشدار داد که بازدارندگی اسرائیل با فرسایشی مستمر مواجه است و این ضعف از بیرون نیز مشهود است.

لیبرمن: بازدارندگی اسرائیل در حال فرسایش استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عروتص شوع، آویگدور لیبرمن، رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در ادامه جدال لفظی خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، وی را متهم به «تشکیل ائتلاف با حماس» کرد و گفت بازدارندگی این رژیم با فرسایشی دائمی مواجه شده است.

لیبرمن صبح امروز در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه «موسسه دموکراسی اسرائیل» گفت: «نتانیاهو که در مورد احتمال تشکیل ائتلاف با فهرست مشترک عرب، داد و فریاد می‌کند [و هشدار می‌دهد]، خود در حال تشکیل یک ائتلاف با حماس است. او در هماهنگی با آن‌ها عمل می‌کند.»

او در توضیح ادعای خود گفت: «ما این مسئله را در دور جدیدی از منازعات دیدیم. نتانیاهو ترجیح می‌دهد آرامش را از حماس بخرد و در عوض، حق محافظت را به این سازمان تروریستی بپردازد. حماس پایگاه قدرت خود را بدون مزاحمت ایجاد می‌کند. این سازمان روزانه دو راکت تولید می‌کند که می‌تواند به هادرا [واقع در شهر حیفا] برسد؛ بنابراین تا سه سال دیگر، حماس تبدیل به حزب‌الله خواهد شد.»

او افزود: «بازدارندگی اسرائیل با فرسایشی مستمر مواجه است و این ضعف از بیرون نیز مشهود است.»

جدال لفظی نتانیاهو و لیبرمن از زمان استعفای او در سال ۲۰۱۸ از سمت وزارت جنگ تاکنون، بر سر مسائل مختلفی از جمله مماشات نتانیاهو با حماس ادامه داشته است. او سال گذشته پس از استعفا گفته بود: «ما اکنون در حال تغذیه یک هیولا هستیم و اگر تسلیح مجدد آن را متوقف نکنیم، حماس تبدیل به حزب‌الله خواهد شد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار