پرداخت ۵ میلیارد تومان وام اشتغال در نهاوند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند از پرداخت ۵ میلیارد تومان وام برای رونق اشتغال و صنایع دستی در نهاوند خبر داد.

پرداخت ۵ میلیارد تومان وام اشتغال در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  محسن خانجان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند گفت: به منظور رونق حوزه صنایع دستی و اشتغال روستایی در نهاوند طی سال گذشته تاکنون ۵ میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

او افزود: این تسهیلات که به صورت کم بهره بوده در قالب ۱۶۲ طرح اشتعال روستایی انجام شده که ۶۰ طرح آن در بخش مشاغل خانگی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند با اشاره به میزان اشتغالزایی این طرح‌ها افزود: این طرح‌ها برای حدود ۵۰۰ نفر که عمدتا در کارگاه‌های کوچک زودبازده بوده اشتغال ایجاد کرده که اکثر آن‌ها نیز دارای بیمه روستایی بوده و به همین دلیل ما توانسته‌ایم در سطح استان صاحب رتبه برتر شویم.

او روند حرکت برخی صنایع دستی را با وجود مشکلات موجود روندی رو به رشد خواند و ادامه داد: در برخی از صنایع دستی مانند مبل و منبت کمبود چوب و گرانی آن وجود دارد، اما با پرداخت تسهیلات به متقاضیان و فعالان این حوزه توانسته‌ایم آن‌ها را فعال نگه داریم که این مساله طی چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

خانجان بیان کرد: در زمینه سفال‌سازی، میناکاری، سفال و نقاشی روی آن اقدامات خوبی توسط فعالان صنایع دستی به عمل آمده است به شکلی که یکی از کارآفرینان برتر سفال از این شهرستان انتخاب شده است.
انتهای پیام/ج


۵ میلیارد تومان وام اشتغال در نهاوند پرداخت شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.