مانور سراسری مقابله با زلزله در کردستان برگزار شد

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای مانور سراسری مقابله با زلزله در مدارس با نیازهای ویژه استان خبر داد

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان صبح امروز در بیست ویکمین مانور نمادین زلزله وایمنی که همزمان با سراسر کشور در مدرسه پسرانه با نیازهای ویژه پارسا در سنندج برگزار شد ، گفت : آموزش بهترین راه برای پیشگیری و آموزش و پرورش بهترین بستر برای آموزش های کاربردی به دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مدیریت بحراناست.

رنجبرگفت :مانور زلزله با شعار مدرسه ایمن ،جامعه تاب آور با شرکت حدود 1400 دانش آموز با نیاز ویژه دارای آسیب بینایی ،شنوایی ،نیاز ویژه ذهنی ،معلول جسمی حرکتی و چند معلولیتی در 60 مدرسه با نیاز ویژه مستقل و ضمیمه شهرستان ها ومناطق تابعه استان برگزار شد .

وی با اشاره به اینکه از هفته قبل آموزش های لازم مانور ایمنی دربرابر زلزله با هدف افزایش آگاهی دانش آموزان ارائه شده است ،تصریح کرد :این مانور به مدت 45 دقیقه وپس از نواختن زنگ ایمنی در مدارس دوره ابتدایی ،متوسطه پیش حرفه ای دوره اول وحرفه ای دوره دوم برگزار شد .

رنجبر اظهار داشت :ارتقای سطح آگاهی ،یادگیری مهارت های امدادی ،کاهش صدمات سوانح طبیعی وآمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهداف برگزاری مانور زلزله در مدارس با نیازهای ویژه است .

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان بیان کرد :در این مانور دانش آموزان با نیازهای ویژه مهارت های مربوط به کمک های اولیه از قبیل ارزیابی و کنترل علائم حیاتی ،پانسمان ،بانداژ ،آتل بندی ،پناه گیری ،حمل مصدوم ،خروج اضطراری وبرپایی چادر را تمرین کردند .

وی با بیان اینکه هدف از این مانوراستفاده از ظرفیت مدارس به عنوان پایگاههای ایمن در زمان وقوع بحران است، افزود: همه ساله به منظور افزایش آمادگی دانش آموزان ،مدیران و مربیان در مواقع زلزله مانور در مدارس با نیازهای ویژه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

1400 دانش آموز با نیاز ویژه در مانور سراسری مقابله با زلزله شرکت کرداند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.