همزمان با روز خشم فلسطینی برگزار شد؛

خشم و انزجار فلسطینیان از موضع آمریکا در قبال شهرک‌های صهیونیست‌نشین

گروه‌های فلسطینی در برابر دفتر سازمان ملل متحد در غزه در اعتراض به سیاست‌های واشنگتن تجمع کردند.

خشم و انزجار فلسطینیان از موضع آمریکا در قبال شهرک‌های صهیونیست‌نشینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، گروه‌های مقاومت فلسطینی با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل متحد در غزه، موضع آمریکا را در برابر شهرک‌های صهیونیست‌نشین، قانون جنگل دانستند.

نیرو‌های ملی و اسلامی با مشارکت گروه‌های مقاومت فلسطینی، در برابر دفتر سازمان ملل متحد در غزه تجمع مردمی برگزار کردند. این تجمع همزمان با روز خشم فلسطینی برگزار شد.

خبرنگار شبکه العالم در غزه گفت گروه‌های مختلف فلسطینی با تجمع در برابر دفتر سازمان ملل متحد در غزه، تصمیم مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا را رد کردند. مایک پمپئو گفته است ایجاد شهرک‌های اسرائیلی مخالف قوانین بین المللی نیست.

اسماعیل رضوان از مسئولان جنبش حماس گفت: ما این تصمیم را به شکست خواهیم کشاند همانگونه که معامله قرن را به شکست کشاندیم و همانگونه که در برابر تصمیم آمریکا به انتقال سفارت خود به قدس، اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انضمام جولان اشغالی سوریه به اسرائیل ایستادیم و با آن‌ها مخالفت کردیم. ما امروز تاکید می‌کنیم که با استفاده از همه امکانات قانونی و مردمی، به راهپیمایی‌های خود ادامه می‌دهیم.

خضر حبیب از مسئولان جنبش جهاد اسلامی هم اعلام کرد: ما امروز در برابر دفتر سازمان ملل تجمع کرده‌ایم تا به همه جهان اعلام کنیم که دولت آمریکا طرفدار اسرائیل بلکه در تجاوز به ملت فلسطین با آن مشارکت دارد. جهان باید در برابر چنین تصمیمات احمقانه‌ای موضعی مناسب اتخاذ کند؛ تصمیماتی که امنیت و صلح بین المللی را به خطر می‌اندازد.

خبرنگار العالم ادامه داد: خشم فلسطینیان از تصمیمات آمریکا، هم کرانه باختری و هم غزه را در برگرفت در همین حال در کرانه باختری به درگیری فلسطینیان با نیرو‌های امنیتی رژیم اشغالگر انجامید.

«اشرف جمعه» نماینده شورای قانونگذاری جنبش فتح گفت: امروز روز خشم فلسطینی است هرچند باید به روز‌های خشم فلسطینی تبدیل و در سراسر مناطق فلسطینی چه کرانه باختری و چه غزه برگزار شود و فلسطینیان مقیم دیگر کشور‌ها هم باید در آن مشارکت کنند تا با چنین تصمیم خطرناکی مخالفت کنند زیرا دولت آمریکا به حامی تروریسم تبدیل شده است.

محمد جراده از مسئولان جنبش ابتکار ملی فلسطین هم افزود: ما به عنوان ملت فلسطین، با تمام توان خود به مبارزه علیه این جنایات ادامه می‌دهیم و از ملت‌های عرب می‌خواهیم که علیه این تصمیمات نژادپرستانه در برخورد با ملت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه، موضع آشکار بگیرند.

خبرنگار العالم تاکید کرد اگر سازمان ملل متحد در برابر تصمیم آمریکا موضعی اتخاذ نکند به این معناست که دونالد ترامپ و اطرافیانش بار دیگر قانون بین‌الملل را زیر پا گذاشته و قانون جنگل را اعمال کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار