اجرای مانور زلزله در مدارس خراسان جنوبی

مانور زلزله با شعار مدرسه ی ایمن جامعه ی تاب آور در مدارس استان اجرا شد‌.

ثبت در چوبی مسجد جامع قاین در فهرست میراث ملی دستیبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اطمینان رئیس سازمان دانش آموزی استان گفت:  به منظور ارتقای آمادگی دانش‌آموزان، فرهنگیان ، مدارس و الاولیا  مانور زلزله در مدارس استان اجرا شد.

او افزود: در دو ماه گذشته نیروهای عملیاتی هلال احمر و آتش نشانی،فوریت های پزشکی به آموزشگاه ها و مدارس رفتند و آموزش های لازم را  به دانش اموزان داده اند.

با اطمینان بیان کرد: در این مانور بعد از بحث پناهگیری استاندارد ، دانش آموزان خروج اضطراری و ایمن انجام میدهندو بعد از آن بحث رسیدگی به مصدومین،آمارگیری و انتقال به بیمارستان صورت می گیرد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان ادامه داد:مدرسه ی ایمن ،جامعه تاب آور شعار امسال زلزله است یعنی اینکه مدارس به عنوان کانون مدیریت بحران محلات هستند.

او اظهار کرد: در این مانور به‌محض این که زلزله فرضی انجام می شود دستگاه عملیاتی کمپ اسکان موقت ایجاد خواهند کرد و اهالی محل در این کمپ اسکان داده خواهند شد و ضروریات زندگی آب و مواد غذایی برای نیاز آن ها تامین خواهد شد.

با اطمینان ادامه داد: بعد انجام این عملیات بحث اطفاء حریق احتمالی و سایر آن مهارت هایی که باید داشته باشند از جمله مهارتهای دانش‌آموزان، فرهنگیان و اهالی محل برای قبل ،حین و بعد از زلزله باید آمادگی را داشته باشد.

او با اشاره به اینکه از ابتدای امسال  حدود۶۰ آموزشگاه و ۲۴ هزار دانش آموز را در بیش از ۲۵۰۰ آموزشگاه، هلال احمر به صورت ویژه ورود پیدا کردهه است گفت: کلاس آموزشی حداقل ۲ ساعته برگزار شد و نکات  آموزشی  در زمینه آتش‌نشانی و فوریت های پزشکی به دانش آموزان و فرهنگیان ارائه شد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان در پایان گفت:در  بیش از ۲۵۰۰ آموزشگاه ها زنگ مانور زلزله نواخته می شود و دانش آموز ها پناهگیری و خروج اضطراری رو انجام خواهند داد.

انتهای پیام / ط  ا

نواخته شدن زنگ مانور زلزله   در بیش از  ۲ هزار آموزشگاه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.