سردار رضایی:

برقراری امنیت کامل مرزهای ایران در اغتشاشات اخیر

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود مرزبانی جمهوری اسلامی در نقطه صفر مرزی، هیچ مورد خاصی در اغتشاشات اخیر در مرز‌های ایران رخ نداد.

تخلیه بار تجار در بنادر استان بوشهر سرعت می‌گیردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،   سردار قاسم رضایی صبح امروز  با اشاره به  انسجام و همدلی مسئولان  در تقویت مرز‌های دریایی استان بوشهر بیان کرد: امنیت پایدار در مرز دریایی خلیج فارس و ساحل استان بوشهر با مدیریت عالی استاندار برقرار است.

او تصریح کرد: استان بوشهر به ساماندهی مضاعف برای خدمات‌ دهی به مرزنشینان، تجار، صیادان استان بوشهر نیاز دارد که در این خصوص جلسه کار ویژه مرز تشکیل و مصوبات قابل توجهی در تامین مطالبات ساحل‌ نشینان برگزار شد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در جلسه کار ویژه مرز قرار شد تخلیه بار تجار در بنادر استان بوشهر با اضافه کردن ساعت کار بنادر، گمرکات برای تسهیل و کمک به مرزنشینان، لنج داران و بازرگانان سرعت بگیرد.

سردار رضایی بیان کرد: به منظور ساماندهی بنادر حوزه شمالی استان بوشهر ترمیم  ۴ بندر بر‌اساس برنامه زمان‌ بندی از دیگر مصوبات جلسه کار ویژه مرز است.

او  افزود: بر‌اساس مصوبات قرار است مناطقی که مدیریت بار قاچاق  دارای خلاء انسدادی است ترتیب اثر داده شود تا گمرکات و بنادر برنامه‌ها و طرح‌های لازم تدوین و اجراء کنند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: افزایش  ظرفیت‌های سوخت شناور‌ها از جمله گازوئیل زمینه بستر جرم و تخلف فراهم می‌شود بر این اساس دستگاه‌های ذیربط این امر را مدیریت و با متخلفان بر اساس قانون برخورد کنند.

سردار رضایی گفت: در پی شعار رونق تولید این طرح‌ها ضمن تسهیل تجارت  بسیار موثر است.

او تاکید کرد: با وجود مرزبانی جمهوری اسلامی در نقطه صفر مرزی و با اقداماتی که انجام شد هیچ مورد خاصی در اغتشاشات اخیر در مرز‌های ایران رخ نداد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران  تصریح کرد: همزمان با بروز فتنه اخیر کنترل مرز‌ها تشدید شد و کشفیات مواد مخدر افزایش یافت به‌گونه‌ای که در ۷۲ ساعتی که فتنه تحمیل شد افزون بر ۳ تن مواد مخدر در مرز‌ها کشف شد.

سردار رضایی کشف  افزود: در این ۷۲ ساعت فتنه که برخی  در تحمیل کالا‌های ضد فرهنگی برای وارد کردن به کشور سوء‌استفاده می‌کردند کشف شد.

او گفت: ضرورت دارد دستگاه‌های رسانه‌ای از جمله صدا و سیما که بسیار تاثیرگذار و مورد اعتماد همگان است در تشریح قوانین و مقررات مرز برای یک اقدام ایجابی بسیاری از مشکلات تخلفی را کاهش دهد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ۶۲ تن مواد مخدر در مرز‌های ایران در ۸ ماه امسال کشف شد که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد افزایش داشته است.

سردار رضایی تاکید کرد: در ۸ ماه امسال  کشفیات قاچاق سوخت ۳۵ درصد افزایش داشته و کشف کالا‌های قاچاق هم افزایش یافته است.

او تصریح کرد:در ۸ ماه امسال جلوگیری از خروج ارز ۶ برابر نسبت پارسال افزایش داشته است و در حوزه  جلوگیری  از خروج طلا و نقره هم اقدامات مهم و موثری انجام شده که ۲.۵ تا ۴ برابر افزایش کشف داشته‌ایم.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: با این موفقیت‌ها، تلفات به‌ طور چشمگیری در سطح مرز‌ها کاهش یافته  است.

انتهای پیام/م

صحبت های فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.