حضور جوانان بسیجی استان اصفهان در مناطق سیل‌زده کشور

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: جوانان بسیجی این استان امروز در مناطق سیل‌زده کشور حضور دارند و مشغول به ساخت و تعمیر منازل تخریب شده در این مناطق هستند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، علی مقواساز جانشنین فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان درباره فلسفه تشکیل بسیج و نقش موثر بسیجیان در جامعه اظهار داشت: تبلور بسیج در پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) نمایان است که امام راحل فرمودند: بسیج مجموعه الهی است؛ و در این پیام به عدم اعتماد به آمریکا نیز تاکید فرمودند. بسیج فرزند انقلاب اسلامی است و معجزه‌ای است که برای حفاظت از دست‌آورد‌های انقلاب اسلامی و مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان ایجاد شده است که این ۲ اصل در پیام تاریخی حضرت امام نمایان است.

او تصریح کرد: بسیج این آمادگی را دارد که در مقابل دشمن ایستادگی کند و امیدواریم گام دوم انقلاب به گونه‌ای برداشته شود تا به دست صاحب اصلی آن حضرت مهدی موعود (عج) برسد.


جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان بیان کرد: بسیج در سپاه استان اصفهان دارای چند اولویت اصلی است که در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کرده است و اثربخشی خوبی نیز داشته است. یکی از عرصه‌های اصلی و اولویت‌دار بسیج استان اصفهان عرصه خدمات رسانی اجتماعی، محرومیت زدایی و بسیج سازندگی است و حضور بسیجیان اصفهان در سطح کشور در جهت دستگیری از محرومان جامعه از اولویت‌های سپاه استان است.

او ورود سخت و جانانه در حوزه فرهنگی و آرایش جنگی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن را از دیگر اولویت‌های بسیج در استان اصفهان برشمرد و بیان کرد: اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه‌ها به ویژه در هفته بسیج در حال رخ دادن است. برای نخستین بار در کشور بزرگترین جشنواره سرود به صورت بومی و محلی توسط پایگاه‌های بسیج سطح استان اصفهان برگزار شد و نزدیک به ۱۰ هزار نفر از بسیجیان اصفهان در گروه سرود سازماندهی شده‌اند.

سرهنگ مقواساز درباره حوزه‌های دفاعی امنیتی نیز بیان کرد: در این بخش اتفاقات بسیار مثمر ثمری در حال رخ دادن است و سپاه استان آمادگی کامل خود را حفظ کرده است. رزمایش بیت‌المقدس با حضور گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر با شرکت بیش از ۲۰ هزار نفر از بسیجیان استان در ۲۰ شهرستان استان برگزار شد و همه اهداف از پیش تعیین حصول و وصول شد.

او با بیان این‌که امروز بسیج برای همه سلایق نوجوانان و جوانان جامعه امکان فعالیت دارد گفت: در حوزه‌های فضای مجازی ایجاد حوزه آموزش، مشاوره تشکیل گردان‌های سایبری، تشکیل هسته‌های سایبری حضور فعالی داشته است. طرح مهر کریمانه ۲ توسط خیرین بسیجی با تهیه ۶۰۰ بسته جهیزیه و تحویل به نیازمندان و محرومان در حال برگزاری است و مرحله نخست این طرح در مهرماه با خرید لوازم‌التحریر اتفاق افتاد و در مناطق محروم توزیع شد. سپاه استان و بسیجیان اصفهانی هم پیمان شده‌اند که در مسیر کار‌های خیر قدم موثر بردارند.

جانشنین فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان درباره فعالیت گروه‌های جهادی اصفهان به ویژه در مناطق سیل‌زده کشور خاطرنشان کرد: تشکیل گروه‌های جهادی محله محور یکی از فعالیت‌های مهم بسیج در استان اصفهان است و به سمتی حرکت می‌کنیم در هر محله‌ای یک گروه جهادی از بسیجیان همان محله تشکیل دهیم تا محرومان محله را شناسایی کنند که در این راه بسیاری از این گروه‌ها خانواده‌های محرومان بسیاری را شناسایی کرده‌اند و ابزار لازم برای کمک به این خانواده‌ها نیز تامین و تحویل شده است.

او درباره گروه‌های جهادی مستقل نیز گفت: این گروه‌ها به سراسر استان اعزام می‌شوند و ۵ سال در نقاط هدف خود قرار می‌گیرند و به صورت کاملا فعال در عرصه‌های فرهنگی، درمانی، اجتماعی، اعتقادی و ... در حال فعالیت هستند و در همین زمینه پروژه‌های بسیار زیادی نیز افتتاح شده است.

سرهنگ مقواساز درباره حضور سپاه استان اصفهان در مناطق سیل زده بیان کرد: جوانان بسیجی این استان امروز در مناطق سیل‌زده کشور حضور دارند و مشغول به ساخت و تعمیر منازل تخریب شده در این مناطق هستند و در شهرستان پلدختر و برخی از مناطق استان اصفهان که با سیل تخریب شده‌اند در قالب قرارگاه‌های مختلف مزین به نام شهدای استان در حال فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

او درباره ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه و بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین آن در بخش‌های مختلف جامعه تصریح کرد: یکی از ضرورت‌های امروز انقلاب اسلامی روحیه بسیجی، تفکر جهادی و مدیریت جهادی است که این فرهنگ در قالب تفکر بسیجی است. اگر این تفکر را در همه عرصه‌ها اشاعه دهیم بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود. بیانیه گام دوم انقلاب با حضور نوجوانان و جوانان نسل کنونی محقق می‌شود که از سوی مقام معظم رهبری با تدبیر بسیار خوبی تبیین شده است. حرکت مردمی باید ایجاد شود تا گام دوم انقلاب عملیاتی شود و این حرکت باید توسط جوانان انجام شود و باید تفکر بسیجی و جهادی در آن‌ها نهادینه شود.

جانشنین فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: جوانان ایرانی مبتکر، خلاق و پیش رو هستند و باید در راس امور فعالیت‌های جهادی خود را انجام دهند و دست در دست هم و با همدلی در مقابل دشمن ایستادگی کنند تا گام دوم انقلاب تحقق یابد و این انقلاب به سر منزل خود برسد. به عنوان مثال در بسیج کارگری شیف ایثار تعریف شده است که کارگران بسیجی شیف اضافه‌ای را برای رونق تولید داخل سپری می‌کند و در سایر اقشار بسیج نیز این فرهنگ در حال گسترش است.


انتهای پیام/م

 

فلسفه تشکیل بسیج و نقش موثر بسیجیان در جامعه

برچسب ها: بسیج ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.