بررسی فنی کراس‌اوور جدید کیا سلتوس +مشخصات

چندی پیش کیا در زادگاهش کرهٔ جنوبی از کراس‌اوور ساب‌کامپکت جدید بنام سلتوس پرده‌برداری کرد.

بررسی فنی کراس‌اوور جدید کیا سلتوس +مشخصاتبه گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش کیا در زادگاهش کرهٔ جنوبی از کراس‌اوور ساب‌کامپکت جدید بنام سلتوس پرده‌برداری کرد و حالا در نمایشگاه لس‌آنجلس آن‌را برای بازار ایالات‌متحده هم معرفی کرده است. این خودرو که در سبد محصولات کیا بین مدل‌های استونیک و اسپرتیج قرار می‌گیرد، با ظاهری منحصربه‌فرد و کابینی جادار به‌زودی راهی بازار شلوغ کراس‌اوور‌ها در آمریکا خواهد شد.

سلتوس با دو پیشرانهٔ مختلف در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. موتور اول یک نمونهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۱۴۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور است که نیروی آن از طریق یک گیربکس CVT انتقال پیدا می‌کند، اما موتور دوم یک واحد ۱.۶ لیتری توربو است که ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور دارد و برای انتقال نیروی آن یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است.

کیا همچنین برای این کراس‌اوور جدید سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم به‌عنوان آپشن ارائه کرده است که از سیستم کنترل گشتاور بُرداری و همین‌طور دیفرانسیل مرکزی قفل شونده برخوردار است که می‌تواند بسته به شرایط رانندگی، گشتاور را به‌طور مساوی بین محور‌ها تقسیم کند.

کیا در مورد فضای داخلی سلتوس ادعا‌های جسورانه‌ای دارد. به گفتهٔ این برند کره‌ای، این کراس‌اوور از صندلی‌های تاشوی عقب و فضای صندوق بار قابل تنظیم برخوردار بوده و فضای وسیعی را در هردو ردیف صندلی‌ها ارائه می‌کند که بیشتر از کلاس خود است.

بررسی فنی کراس‌اوور جدید کیا سلتوس +مشخصات

سلتوس تکنولوژی‌های زیادی را هم در اختیار خریداران قرار می‌دهد که ازجملهٔ برجسته‌ترین آن‌ها می‌توان به نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با رادیوی ماهواره‌ای، اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی پریمیوم Bose با هشت بلندگو، شارژر بی‌سیم گوشی و سه پورت USB اشاره کرد.

این کراس‌اوور جدید کره‌ای به مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی هم مجهز شده که شامل مواردی مثل هشدار برخورد در نقاط کور،دستیار جلوگیری از برخورد در نقاط کور، دستیار رانندگی در بزرگراه و کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت اشاره کرد.

بررسی فنی کراس‌اوور جدید کیا سلتوس +مشخصات

سلتوس در پنج تیپ مختلف شامل LX، EX، S ۲.۰L، S ۱.۶T و SX راهی بازار آمریکا خواهد شد و کیا هنوز جزئیات کامل قیمت‌گذاری آن‌ها را اعلام نکرده، اما گفته است که قیمت تیپ پایهٔ LX چهارچرخ محرک از زیر ۲۲ هزار دلار آغاز می‌شود. انتظار می‌رود فروش این کراس‌اوور ساب‌کامپکت در سه‌ماههٔ نخست سال آینده در آمریکا آغاز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمیل
۰۴:۴۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
خدایا این حق ماست اگر تعرفه واردات خودرو رو بردارند با ارز دولتی 92 میلیون قیمتش با ارز ازاد 220 میلیون تومان
آخرین اخبار