مکران قطب جدید تولید فولاد ایران می‌شود

دبیر کنسرسیوم فولاد چابهار گفت: توسعه سواحل مکران از هرمزگان تا سیستان و بلوچستان جهت رسیدن به قطب جدید فولاد براساس چشم‌انداز ۱۴۰۴ در دستور کار طرح جامع فولاد ایران است.

مکران قطب جدید تولید فولاد ایران می‌شود به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محدثه رحمانی  اظهار داشت: برنامه‌های بالادستی توسعه از جمله برنامه ششم و برنامه ابلاغی توسعه سواحل مکران ابلاغی رهبر معظم انقلاب تاکید می‌کند سواحل مکران باید در افق چشم انداز ۱۴۰۴ به هاب ترانزیت، تولید و تجارت کشور تبدیل شود و میزبان صنایع بزرگ و استراتژیکی همچون فولاد باشد. بنا بر طرح جامع فولاد ایران، تولید محصولات فولادی کشور تا ۱۴۰۴ به ۵۵ میلیون تن می‌رسد که ۱۰ میلیون تن از این مقدار در سواحل مکران پیش‌بینی شده است.

دبیر کنسرسیوم فولاد چابهار تصریح کرد: از ۱۰ میلیون تن فولاد پیش‌بینی شده برای سواحل مکران در حال حاضر ۱.۶ میلیون تن آن عملیاتی شده و شرکت فولاد مکران که از اواسط سال ۹۴ تشکیل شده قرار است این ۱.۶ میلیون تن را تا یک سال آینده به بهره‌برداری برساند، همچنین فاز دوم مجموعه فولاد مکران ظرفیت تولید مجموعه را به ۳.۲ میلیون تن در سال می‌رساند.

وی گفت: کنسرسیوم فولاد چابهار متشکل از فولادسازان قدر ایرانی هم‌چون چادرملو، گل‌گهر و فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه قرار است یک مجتمع عظیم ۱۰ میلیون تنی فولاد در چابهار مستقر کند که مطالعات آن در حال نهایی شدن است.

دبیر کنسرسیوم فولاد چابهار تصریح کرد: جایگاه ایران در منطقه از حیث بهره‌مندی از ذخایر خدادادی و منابع متنوع معدنی و زیرساخت‌های مناسب و گسترش بنادر از شمال تا جنوب می‌تواند سرمایه‌گذاران به فعالیت‌های معدنی را تشویق کند که در این حوزه فعالیت کنند.

رحمانی ادامه داد: ارتقاء سهم معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص ملی و اولویت دادن به فرآوری و ایجاد ارزش افزوده و ارتقای بهره‌وری همیشه مورد تاکید و تایید مسئولین و کارشناسان زیربط بوده و هست. قطعاٌ اهمیت دادن به سواحل مکران به عنوان قطب جدید صنایع معدنی و فولادی باعث رشد و اعتلای این صنعت و ارتقای جایگاه کشورمان در دنیا خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار