مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : عملیات کشت گندم پاییزه در سطح ۱۴هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان مرزی آغاز شد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،اردشیر نورمحمدی مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین با بیان اینکه عملیات کشت گندم در مزارع دیم و آبی قصرشیرین تا پایان آذرماه ادامه دارد، گفت : از مجموع زمین‌های زراعی اختصاص یافته برای کشت امسال ۱۰ هزار هکتار دیم و چهار هزار هکتار آبی است که تاکنون در سطح سه هزار هکتار از زمین‌های دیم شهرستان، گندم کشت شده است.

او گفت : مراکز جهاد کشاورزی الوند، نصرآباد و سومار با حضور ۲۲ تن از کارشناسان پهنهبندی، ستادی و معاونت فنی و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بر نحوه عملیات کاشت محصول گندم نظارت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گندم کشت شده در این شهرستان را از انواع دهدشت، کوهدشت، کریم و آفتاب بیان کرد و گفت: باتوجه به اهمیت موضوع کاشت محصولات زراعی پاییزه، عملیات نظارت بر این واحد‌ها به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

او تهیه بستر مناسب کشت، استفاده از کود‌های شیمیایی، نظارت بر تنظیم و ادوات کاشت و بذر کار‌ها جهت کشت در عمق مناسب را از جمله توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی به کشاورزان برای کشت غلات پاییزه عنوان کرد.

او گفت: از ابتدای فصل کشت انواع بذور گواهی شده گندم دیم و آبی و کود شیمیایی از نوع فسفات، ازت و پتاس در بین کشاورزان قصرشیرینی توزیع شده است.

انتهای پیام/د

زمین‌های زراعی اختصاص یافته برای کشت ۱۰ هزار هکتار دیم می باشد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.