صیادان متخلف در پلدختر دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: ۲ صیاد متخلف در این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  علی الشتری نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: ۲ صیاد متخلف به هنگام زنده‎گیری پرنده کمیاب سهره در این شهرستان دستگیر شدند.

علی الشتری نژاد روز چهارشنبه  اظهار داشت: ماموران یگان حفظت با گشت و کنترل در شهرستان پلدختر ۲ نفر صیاد متخلف را دستگیر و پس از تشکیل پرونده متخلفان برای اخذ جریمه و مجازات تحویل مقامات قضایی شدند.

او افزود: تور زنده گیری پرنده، قفس، ادوات صید به همراه ۲ عدد پرنده سهره طلایی از متخلفان کشف و ضبط و پرندگان در طبیعت رهاسازی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر، حفاظت از نسل گونه‌های حفاظت شده را نیازمند همکاری مردم و دوستداران طبیعت دانست و از حامیان محیط زیست خواست هرگونه تخلف در این حوزه را با سامانه ۱۵۴۰ گزارش دهند.

سهره پرنده‌ای با جثه‌ای کوچکتر از گنجشک با دم چنگالی و منقار مخروطی شکل، صورت قرمز با پس سر سیاه رنگ، بال‌های سیاه رنگ با نوار زرد، سینه‌ای نخودی و پا‌های تیره رنگ است.

این پرنده در کشتزار‌ها، بوته زار‌ها، جنگل، باغ‌ها و درختان تا ارتفاع ۲ هزار و ۲۰۰ متر و زمستان‌ها در مزارع باز، علفزار‌ها و اراضی مخروبه مشاهده و روی درختان آشیانه سازی می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر

دستگیری صیادان متخلف در پلدختر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار