رئیس سازمان ملی بهره‌وری مطرح کرد؛

نبود مهارت بهره‌وری در بین مدیران یکی از دلایل ناکارآمدی سیستم‌هاست

پهلوانی گفت: یکی از دلایل ناکارآمدی سیستم‌ها در کشور ما نقیصه مهارت بهره‌وری در بین مدیران است.

خبرنگار: پاینده/اداره گران کلان‌شهرها و بدهکاری دولت به مدیریت شهریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره‌وری در اولین همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری با تأکید بر این نکته که بهره‌وری یکی از دغدغه‌های مدیریتی پایتخت است، گفت: از سال گذشته که در سازمان ملی بهره‌وری عهده‌دار مسئولیت شدم، یکی از دغدغه‌ها این بود که بهره‌وری به یک مطالبه و مسئولیت غیرقابل تفکیک بدل شود.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ادامه داد: یکی از دلایل ناکارآمدی سیستم‌ها در کشور ما نقیصه مهارت بهره‌وری در بین مدیران است.

پهلوانی با تأکید بر این نکته که ما در سیاست‌گذاری و اقدام موفق بودیم، گفت: می‌خواهم با تعریف بهره‌وری به چالش‌ها و موانع پیش روی آن بپردازم و بگویم بهره‌وری یعنی نسبت به ستانده به نهاده و اگر ما در مدیریت شهری آن را باز کنیم به نتایجی قابل تأمل برمی‌خوریم.

او ادامه داد: در صورت کسر شهری دارای اقتصاد پویا، خوداتکا و موفق در تحقیقات شاخص‌های محیط زیست و رضایت شهروندان قرار دارد و نهاده‌هایی که در مخرج کسر می‌گذاریم سرمایه‌ای، چون منابع طبیعی، نظام‌های مدیریتی و سایر زیرساخت‌ها است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری تصریح کرد: ما امروز شهر را گران مدیریت می‌کنیم و اگر نسبت به درآمد بسنجیم، درآمد کسری ما با هزینه‌ها هم‌خوانی ندارد و از این سوست که همواره شهرداری‌ها بدهکار و مقروض هستند.

پهلوانی تأکید کرد: ما در یک نگاه کلی موفق نیستیم که شهر را با بهره‌وری اداره کنیم و می‌توانم به آمار بانک جهانی در سال ۱۹۹۱ اشاره کنم که در گزارشی که ۴ عنصر زیرساخت‌ها، مقررات، ضعف دولت محلی و موسسات تأمین مالی شهر‌ها اشاره کرد که در بهره‌وری نقش موثری دارند.

او تأکید کرد: ۴ عامل ذکر شده می‌توانند در نابهره‌وری کلان‌شهر‌ها موثر باشند و همواره شهر‌های نابهره‌ور با این ۴ شاخص درگیر هستند و باید بگویم شهر هوشمند یک ضرورت برای رسیدن به شهر بهره‌ور است، اما ما در این حوزه دچار خطا‌هایی می‌شویم.


بیشتربخوانید: این روز‌ها نفسهایمان به شماره می‌افتد/ واحد‌های مسکونی دارای برچسب انرژی می‌شوند


رئیس سازمان ملی بهره‌وری بیان کرد: ضعف تفکر سیستمی در مدیریت کلان‌شهر‌های ما وضوح قابل مشاهده است و یکی دیگر از معضلات بی‌توجهی به ضرورت آینده‌نگری است و اینکه توجهی نداریم شهر‌ها در آینده به چه چیزی نیاز دارند.

پهلوانی با اشاره به پژوهش‌های انجام شده در حوزه سازمان ملی بهره‌وری بهره‌وری، گفت: در صدد بودم آخرین آمار درباره شهر‌های بهره‌ور کشور و رتبه‌بندی آن‌ها را در این همایش اعلام کنم، اما به دلیل حساسیت موضوع نتوانستیم به این مهم دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار