دارو‌های بیماری آنفلوانزا در داروخانه‌های کرمانشاه موجود است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : دارو‌های بیماری آنفلوانزا در داروخانه‌های این استان موجود است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : آنفلوانزا می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد با این حال نوع شایع آن H ۱ N ۱ است که یک سری دارو‌های اختصاصی ضد ویروس نظیر تامیفلو برای مقابله با آن وجود دارد.

او با بیان اینکه این دارو‌ها به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تحویل شده است، گفت : داروی تامیفلو طبق نظر متخصص برای افرادی که در خطر آسیب هستند نظیر مادران باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای تجویز می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر برای تامین دارو‌های ضد ویروس آنفلوانزا نظیر تامیفلو کمبودی در سطح داروخانه‌های استان نداریم.

این مسئول گفت: همچنین برای تامین دارو‌های عمومی کاهنده عوارض آنفلوانزا نظیر آنتی هیستامین، برخی کورتن ها، دارو‌های ضد درد و ضد تب نیز در سطح استان کمبودی وجود ندارد.

او گفت: واکسن آنفلوانزا نیز با هدف پیشگیری تزریق می‌شود تا در صورت وارد شدن ویروس مذکور به بدن، سیستم ایمنی در مراحل اولیه این ویروس را شناسایی کند که در حال حاضر نیز در بازار موجود است.

محمدی گفت: واکسن آنفلوانزا در ۲ دوره باید تزریق شود و حدود سه ماه ایمنی نسبی ایجاد می‌کند و اکنون نیز امکان تزریق وجود دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مشکلی از نظر تامین دارو و واکسن آنفلوانزا در بازار وجود ندارد، گفت: واکسن آنفلوانزا برای مادران باردار و بیماران پر خطر به صورت رایگان توسط معاونت بهداشتی تزریق می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

آنفلوانزا می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.