رئیس پلیس راه استان ایلام خبر داد;

افزایش وقوع حوادث جاده‌ای در روز‌های بارانی

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: روز‌های بارانی و برفی، پرحادثه‌ترین و خطرناکترین روز‌ها برای رانندگی هستند.

افزایش وقوع حوادث جاده‌ای در روز‌های بارانی

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ,گفت: از آنجا که روز‌های بارانی و برفی، پرحادثه‌ترین و خطرناکترین روز‌ها برای رانندگی هستند و حوادث جاده‌ای در این روز‌ها افزایش پیدا می‌کند، رانندگان باید مقررات راهنمایی و رانندگی را به صورت ویژه در این روز‌ها رعایت کنند.

او اظهار کرد: رانندگان قبل از شروع رانندگی در هوای بارانی از سلامت کامل و تجهیزات وسیله نظیر عملکرد چراغ‌های جلو و عقب، لاستیک‌ها و برف پاک کن مطمئن شوند تا در طول مسیر سفر دچار مشکل نشوند.

همتی زاده ادامه داد: رانندگی در هوای بارانی نسبت به شرایط عادی به علت کاهش دید و لغزندگی سطح جاده‌ها متفاوت است و رانندگان در این شرایط بایستی با صبر و حوصله و رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو‌ها رانندگی کرده و از ارتکاب تخلفات پرهیز کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام مطرح کرد: شرایط نامساعد جاده وقتی با بی احتیاطی و ناآگاهی رانندگان در مورد چگونگی راندن در این شرایط همراه می‌شود می‌تواند حوادث و سوانح جبران ناپذیر بسیاری را ایجاد کند.

او افزود: با توجه به تعطیلات پایان هفته، از رانندگان خواستاریم با صبر و حوصله رانندگی کرده و سرعت مطمئنه را با میزان دید و لغزندگی مسیر تنظیم کنند.

انتهای پیام/ ن

توجه ویژه به مقررات رانندگی در روز‌های بارانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.