توصیه‌های مهم پزشکان برای پیشگیری و درمان آنفلوآنزا

فصل سرما ، این روز ها بیماری آنفلونزا را داغ تر کرده است .

توصیه‌های مهم پزشکان برای پیشگیری و درمان آنفلوآنزابه گزارشگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،دکتر کرمی، متخصص بیماری‌های عفونی گفت: افراد مبتلا به آنفلونزا تا حد امکان از لمس لوازم مشترک در خانه یا محل کار خودداری کنند و با مواد شوینده دست‌ها وصورت را بشویند.

این متخصص با بیان اینکه همه لوازم شخصی این افراد باید مجزا شود تاکید کرد استفاده از ماسک هرگز نباید فراموش شود.

او درخصوص درمان‌های سنتی هم گفت: توصیه می‌شود برای برطرف کردن آنفولانزا به درمان‌های سنتی متوسل نشوند چرا که ممکن است عوارض منفی داشته باشد.

دکتر لازمی، پزشک عمومی هم دراین خصوص گفت: سردرد، آب ریزی بینی، درد عضلانی از علائم سرماخوردگی است و در آنفلونزا هم این نشانه‌ها به صورت شدیدتر خودنمایی می‌کند.

او افزود: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با تب، سرفه، سردرد، گلودرد، درد عضلانی، تعریق، آبریزش بینی و گاهی استفراغ و اسهال (بویژه در کودکان) تظاهر می‌­کند که تب و سرفه به عنوان علایم کلیدی بیماری آنفلوانزا محسوب می‌شود..

دکتر لازمی به شهروندان توصیه کرد، برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، خودداری از دست زدن به بینی و چشم ها، پوشاندن دهان و بینی با دستمال کاغذی، هنگام سرفه و عطسه، انداختن دستمال کاغذی‌های استفاده شده در سطل زباله را مورد توجه قرار دهند

او گفت:در صورت ابتلای افراد به این نوع بیماری نیز توصیه می‌شود استراحت کامل داشته باشند و برای بهبودی مایعات، ویتامین، میوه و سبزیجات سالم مصرف کنند

انتهای پیام/ن
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.