اقدامی برای کاهش جمعیت کیفری در مازندران

رییس کل دادگستری مازندران گفت: بازدید مستمر مقامات قضایی از زندان‌ها سبب کاهش جمعیت کیفری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حجت الاسلام اکبری رییس کل دادگستری مازندران در بازدید از ندامتگاه مواد مخدر مازندران گفت: همه در خواست‌های زندانیان، مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه زندان جایگاه خوبی برای انسان‌ها نیست، افزود: همان طور که تاکید نظام اسلامی و قوه قضائیه بر کاهش جمعیت کیفری زندان است، این امر نیاز به همکاری مددجویان دارد که بعد از آزادی دوباره، مرتکب جرم نشوند و شاهد کاهش زندانیان در زندان‌های استان خود باشیم.

رییس کل دادگستری استان مازندران با تاکید براهمیت بازدید همکاران قضایی از زندان، گفت: در ۸ ماه گذشته شاهد دو برابر شدن بازدید‌ها از زندان‌های استان بودیم و قضات با حضوردر زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان از نزدیک در جریان مسائل، مشکلات و مسائل مطروحه زندانیان قرار گرفته و در چهارچوب حدود، اختیارات و مقدورات قانونی، اقدام لازم جهت حل و فصل مشکلات آنان انجام دادند.

حجت الاسلام اکبری افزود: پیگیری مسائل و مشکلات مددجویان، اطلاع از نحوه اجرای محکومیت‌ها و برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و کوتاه کردن فرآیند رسیدگی به درخواست‌های قضایی و حقوقی زندانیان در کاهش جمعیت کیفری موثر است.

انتهای پیام/ س

ضرورت بازدید مستمر مقامات قضایی از زندان‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار