ادامه مداخلات آمریکا در اداره امور داخلی کشورها؛

وقتی آمریکا از تعطیلی رسانه‌ها در عراق نگران می‌شود!

سفارت آمریکا در بغداد با انتشار بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از بسته شدن و تعطیلی شماری از رسانه‌ها در عراق ابراز نگرانی کرد.

نگرانی آمریکا از تعطیلی رسانه‌ها در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه شفق نیوز، سفارت آمریکا در بغداد امروز (پنجشنبه) تصمیم هیئت رسانه‌ای و ارتباطات عراق (CMC) در خصوص تعلیق مجوز کاری ۹ شبکه ماهواره‌ای و هشدار به شماری از رسانه‌های دیگر را محکوم کرد و مدعی شد این اقدامات مخالف آزادی رسانه‌ای است.

سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه‌ای ادعا کرد: تصمیم اخیر هیئت رسانه‌ای و ارتباطات عراق در خصوص تعطیلی دفتر شبکه ماهواره‌ای دجله در بغداد در تاریخ ۲۶ نوامبر (دو روز پیش) با وظیفه دولت عراق در حفظ حق آزادی بیان و حمایت از روزنامه‌نگاران و نیز حمایت از نظرات متفاوت همخوانی ندارد و به همین جهت، ما خواهان آن هستیم هیئت رسانه‌ای و ارتباطات عراق از تصمیم خود بازگردد.

در ادامه این بیانیه آمده است: آزادی بیان، سنگ بنای جوامع دموکراتیک است و نظارت بر رسانه‌ها به بهانه انتشار اطلاعات اشتباه به شکلی که به آزار و اذیت روزنامه نگاران و بسته شدن فعالیت شبکه‌های اجتماعی و اینترنت بیانجامد، روش‌هایی است که به تضعیف آزادی مطبوعات و تهدید حیاتی آن‌ها و یا حتی نابودی آن‌ها منجر خواهد شد.

گفتنی است هیئت رسانه‌ای و ارتباطات عراق به دلیل نقض قوانین حرفه ای، دستور تعطیلی دفاتر ۹ شبکه ماهواره‌ای و ۴ رادیو را صادر و به ۵ شبکه ماهواره‌ای دیگر در این خصوص اخطار داد.

این هیئت دفتر شبکه‌های ماهواره‌ای العربیه، الحدث، anb، دجله، الشرقیه، الفلوجه، الرشید و «هنا بغداد» را به مدت سه ماه تعطیل کرد. این هیئت همچنین دفتر رادیو‌های «رادیو ناس»، «رادیو سوا»، «رادیو الیوم» «نوا» و «الحره عراق» را بست و به شبکه‌های سومریه، آسیا، روداو، اسکای نیوز و شبکه ماهواره‌ای «اور» اخطار داد.

این هیئت همچنین تعطیلی شبکه الحره را نیز برای سه ماه دیگر تمدید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
شما چرا خوشحالید.
Germany
Tass
۱۵:۱۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
لطفا سفارت امریکاوالسقوط را تعطیل کنید عراق آرام میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
اینهام از ایران یاد گرفتن
آخرین اخبار