منابع آگاه گفتند دولت و شرکت نفت ونزوئلا تصمیم گرفته‌اند در معاملات و قرارداد‌های خود از یوان چین به جای دلار آمریکا استفاده کنند.

ونزوئلا یوان چین را جایگزین دلار آمریکا می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مقامات آگاه خبر دادند دولت ونزوئلا و «پترولئوس دی ونزوئلا» شرکت نفت این کشور، تصمیم گرفته‌اند در معاملات و قرارداد‌های خود به جای دلار آمریکا از یوان چین استفاده کنند.

بنا به نوشته رویترز، گفته می‌شود مقامات کاراکاس دست‌کم به چهار شرکتی که با بخش عمومی کار می‌کنند، پیشنهاد داده‌اند پول خود را به صورت یوان که در حساب‌های بانک‌های چین است، دریافت کنند. به گفته رسانه‌ها، هرچند هنوز نام این شرکت‌ها به طور عمومی اعلام نشده است، به نظر می‌رسد آن‌ها به دنبال این پیشنهاد بوده‌اند.

در گزارش رویترز آمده است: «پرداخت به یوان به ونزوئلا اجازه خواهد داد از سرمایه‌ای که در چین دارد، استفاده کند؛ بدون آنکه به سیستم مالی آمریکا احتیاجی داشته باشد. با این حال، دو نفر از منابع گفتند روند افتتاح حساب در بانک‌های چینی بسیار پیچیده است.»

مقامات ونزوئلا به طور معمول به واحد‌ها وشرکت‌های خصوصی با ارز محلی مانند بولیوار و یا دلار آمریکا پول پرداخت می‌کنند. با این حال، بولیوار در چند سال گذشته ۹۹ درصد ارزش خود را از دست داده و تحریم‌های سنگین و ظالمانه آمریکا که روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود دست دولت نیکلاس مادورو را از سیستم مالی این کشور کوتاه کرده است.

آمریکا در جهت اهداف خود و  برکناری مادورو از قدرت، بانک مرکزی و شرکت بزرگ نفتی ونزوئلا را تحریم کرده است؛ اما مادورو توانست در برابر فشار‌های واشنگتن مقاومت کند. بنا به نوشته رویترز، بانک مرکزی و شرکت نفت ونزوئلا مدت‌هاست که در بانک‌های چین حساب‌هایی دارند. برای مثال، گفته می‌شود دست‌کم به میزان ۷۰۰ میلیون دلار از محموله‌های سود‌آور نفتی در آن حساب‌ها پول جمع شده است.

در تابستان گذشته، برخی اخبار حکایت از آن داشت که نهاد‌های عمومی ونزوئلا، از جمله شرکت نفت و مؤسسه تأمین اجتماعی این کشور که بر تمام برنامه‌های بیمه‌های اجتماعی نظارت دارد، شروع به پرداخت با ارز یورو به تأمین‌کنندگان و پیمانکاران کرده‌اند.

همچنان گزارش شده است که بانک مرکزی این کشور دریافت یورو در ازای فروش ذخایر طلای این کشور را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار