برگزاری همایش نماز و مدرسه در پلدختر

بیست و هشتمین همایش نماز با موضوع نماز و مدرسه روز پنجشنبه در سالن اجتماعات اداره ارشاد پلدختر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیر آموزش و پرورش پلدختر در این همایش ،گفت : ترویج فرهنگ اقامه نماز در سطح جامعه به ویژه بین دانش آموزان امری ضروری است.

رضا شاهمرادی با بیان این که نماز ستون دین ، استوارترین و بهترین راه برقراری ارتباط انسان با معبود است اظهار داشت: نماز سرچشمه همه کمالات ، پاکی ها و فضایل انسانی است که در فرهنگ اسلامی جایگاه نماز به عنوان پایه و عمود دین و راس عبادت هااست.

او با بیان این که نماز در زندگی فردی و اجتماعی افراد آثار و کارکردهای معنوی و تربیتی فراوان دارد، افزود: با توجه به تاثیرات عمیق و شگرف نماز در زندگی فردی و اجتماعی ، بعد دوری کردن انسان از منکرات به واسطه نماز باعث کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه می شود.

مدیر آموزش و پرورش پلدخترگفت: اولیا دانش آموزان باید آنها را در محیط خانواده با اقامه نماز آشنا و آنان را نسبت به این امر ترغیب و معلمان و مربیان نیز در این رابطه نقش کلیدی و موثری در گرایش دانش آموزان به نماز دارند.

وی با بیان این که هر چه در ترویج فرهنگ نماز کار شود ، کم است ،افزود:حضور روحانیت در مدارس و برپا کردن نماز جماعت پیوند محکمی بین مدرسه و مساجد ایجاد می کند.

شاهمرادی با بیان این که ، جایگاه نماز را باید در مدارس پایه ابتدایی و پیش دبستانی برای دانش آموزان تبیین کرد ، یادآورشد: باید برای جذب جوانان و نوجوانان به مسایل تربیتی مانند نماز، ابتدا باید رفتار و گفتار خود در این زمینه را حفظ کنیم ، زیرا اخلاق و رفتار معلمان و مربیان نقش موثری در گرایش دانش آموزان به نماز دارد.

او افزود: نحوه برنامه ریزی ها و گفت و گو در زمینه نماز در آموزش و استفاده از اساتید فن در حوزه نماز بسیار مهم است و باید در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

مدیراداره آموزش و پرورش پلدخترگفت: توجه به مبانی و ترجمه ذکرهای نماز و آموزش آن به دانش آموزان در مقطع ابتدایی امری بسیار مهم و ضروری است.

او افزود: عفت و پاکدامنی، رعایت اخلاق حسنه ، گرایش به خوبیها و دوری از منکرات از معیارها و ثمره اقامه نماز در جامعه است که باعث رواج عدالت و پاکی و ایجاد وحدت و همدلی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/د

همایش نماز و مدرسه در پلدختر برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.