دانشگاه‌ها ظرفیت ویژه‌ای برای افزایش ثروت در مملکت دارند

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: دانشگاه‌ها ظرفیت ویژه‌ای از لحاظ کمی و کیفی و بارعلمی در خصوص افزایش ثروت مملکت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در دیدار با اساتید، کارکنان و دانشجویان فعال علمی و فرهنگی دانشگاه پیام نور استان کردستان، گفت: با توجه به اینکه دستورات قرآن کریم نجات‌بخش راه انسان‌ها است، اما خیلی توجهی به این امر حتی در سیاست‌های کلان کشوری به چشم نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر پیشرفت‌های اقتصادی صورت نگرفته و بیشتر غارت اقتصادی احساس می‌شود افزود: دشمنان سعی دارند با غارت ثروت‌های ما از جمله جذب دانشمندان و نخبگان علمی ما را وابسته به خود کنند چرا که از پیشرفت‌های ما می‌ترسند.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه سلاح‌های تولیدشده در کشور از لحاظ قیمت و قدرت عملکرد متفاوت و طرفداران زیادی در دنیا دارد، بیان کرد: ایران در بسیاری از حوزه‌ها از دیگر کشور‌ها برتر است و این دلیلی برای در کمین بودن همیشگی دشمنان است.

وی یادآور شد: تنها از طریق کسب دانش و پیشرفت‌های بیشتر در اکثر زمینه‌ها می‌توان نقشه دشمنان را خنثی کرد و فرآیند انحصاری ایران را نسبت به کشور‌های بیگانه خارج کرد.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه دستاورد‌ها و یافته‌های علمی دانشگاهیان، بشریت را از وابستگی می‌رهاند. بیان کرد: متاسفانه بیشترین استفاده از بارعلمی از نخبگان ما توسط کشور‌های بیگانه صورت می‌گیرد لذا فراهم کردن بستری برای شکوفایی استعداد‌های ویژه و ارائه دانش این افراد در داخل کشور باید فراهم شود.

وی با بیان اینکه نباید تفکر اقتصادی کشور‌های بیگانه در مملکت ما حاکم شود، ادامه داد: باید سرمایه‌های داخلی در داخل به کارگرفته شود نه اینکه از مبادی مختلف به نفع دیگر ممالک از کشور خارج شود.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان در پایان، تولید ثروت بر اساس بهره‌مندی از پتانسیل‌های استان کردستان توسط جامعه دانشگاهی را در راستای اشتغال‌زایی برای فارغ التحصیلان امری مهم و قابل تامل عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها ظرفیت ویژه‌ای از لحاظ کمی و کیفی و بارعلمی در خصوص افزایش ثروت مملکت دارد.

انتهای پیام/ع

نباید تفکر اقتصادی کشور‌های بیگانه در مملکت ما حاکم شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.