معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال‌احمر خبر داد؛

راه‌اندازی مرکز «نوآوری و شتاب هلال ایران» با همت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال‌احمر گفت:با مشورت‌هایی با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری داشته‌ایم بنا شد مرکزی را تحت عنوان مرکز نوآوری و شتاب هلال ایران راه‌اندازی کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد سلطانی معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال‌احمر درباره راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتاب هلال ایران اظهار کرد: با مشورت‌هایی با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری داشته‌ایم و با همکاری آنها بنا شد مرکزی را تحت عنوان مرکز نوآوری و شتاب هلال ایران راه‌اندازی کنیم.

سلطانی بیان کرد: هدف این مرکز بهره‌برداری از ایده‌های نو جهت ارتقای تجهیزات و فناوری‌هاست، برای اینکه در نهادی مانند جمعیت هلال‌احمر عملیات به خوبی پیش رود، حداقل به سه رکن اساسی نیاز داریم؛ نیروی انسانی مرتبط، تجهیزات متناسب با کار و داشتن برنامه عملیاتی. این‌ها سه رکن عملیات موفق به حساب می‌آیند. خوشبختانه این رویکرد در هلال‌احمر پیش گرفته شده و ما توانسته‌ایم متناسب با این اصول برنامه‌های‌مان را تدوین کنیم.

وی ادامه داد: تقریبا سه‌سال است که «معاونت آموزش و پژوهش» در هلال‌احمر به «معاونت آموزش، پژوهش و فناوری» تبدیل شده است. یکی از بحث‌هایی که در حوزه فناوری دنبال می‌شود، این است که امکانات و تجهیزات و بحث‌های به‌روزی که به درد مأموریت‌های هلال‌احمر می‌خورد، شناسایی شود و در اختیار جمعیت قرار گیرد.

معاون آموزش، پژوهش و فناروری هلال احمر تصریح کرد: باید توجه داشت که هلال‌احمر فقط در مأموریت‌های امدادی خلاصه نمی‌شود. برای نمونه، مأموریت‌های بشردوستی و آموزش جوانان هم در جمعیت دنبال می‌شود. پس ما در همه مأموریت‌ها به نیروی انسانی و تجهیزات احتیاج داریم. در این میان البته فعالیت‌های امدادونجات پررنگ‌تر است، چون تجهیزات در این حوزه بیشتر به چشم می‌آید؛ بنابراین ما در حوزه ابزار برای کارمان نیاز به فناوری‌های به‌روز داریم.

کمک موثر اپلیکیشن‌ها و تجهیزات به‌روز در مباحث آموزشی

سلطانی گفت: یکی از مأموریت‌های ما حوزه آموزش است. برای این کار هم نیاز به نیروی انسانی خوب و مناسب حس می‌شود؛ نیاز به مدرس، مربی، برنامه و محتوای آموزشی مناسب و لوازم و تجهیزات کمک آموزشی برای انتقال مطلب به فراگیران. در بحث آموزش استفاده از فناوری‌ها و اپلیکیشن‌های به‌روز به‌عنوان تجهیزات به حساب می‌آیند. امروزه در حوزه آموزش انواع مدیا‌ها و اپلیکیشن‌های آموزشی واردِ کار شده‌اند و کمک شایانی به مباحث آموزشی کرده‌اند.

وی یکی از اهداف معاونت آموزش، پژوهش و فناوری هلال‌احمر را استفاده از فناوری‌های مدرن برای انجام فعالیت‌ها دانست و افزود: ما با هدف مشخص و برنامه‌ریزی به حوزه فناوری نگاه کرده‌ایم. امروزه در حوزه فناوری تحولی در کشور شکل گرفته است. مراکزی با عنوان «نوآوری و شتاب‌دهی» راه افتاده که ایده‌های افراد خلاق به‌ویژه جوانان را دریافت و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

معاون آموزش، پژوهش و فناروری هلال احمر اضافه کرد: هدف این مراکز بهره‌برداری از ایده‌های نو در جهت ارتقای تجهیزات و فناوری‌های خود است. در این‌باره معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حمایت‌های موثری انجام می‌دهد. ما مشورت‌هایی با این معاونت داشته‌ایم و با همکاری آن‌ها مرکزی را تحت عنوان مرکز نوآوری و شتاب هلال ایران راه‌اندازی می‌کنیم. این مرکز براساس مأموریت‌های هلال‌احمر وضع موجود را رصد می‌کند. افرادی که دارای خلاقیت و نوآوری‌اند، می‌آیند و کمک می‌کنند تا مأموریت‌ها بهتر از گذشته ارایه شود.

سلطانی خاطرنشان کرد: این مرکز در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند و به دنبال این است که زبان مشترکی بین بدنه تخصصی هلال‌احمر با دیگر مراکز نوآوری شتاب درکشور ایجاد کند؛ مثلا مرکزی تحت عنوان مرکز شتاب دانشگاه شریف هست که در حوزه زنده‌یاب کار می‌کند. به این صورت ما ارتباطی با این مرکز برقرار می‌کنیم تا با همکاری یکدیگر رصد مناسبی داشته باشیم و بتوانیم افراد نخبه را شناسایی و خدمات مؤثرتری ارایه دهیم.

لازم به ذکر است آئین افتتاح مرکز نوآوری و شتابدهی هلال ایران در روز یکشنبه ۱۰ آذرماه سال جاری با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دکتر علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در مؤسسه علمی کاربردی هلال ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار