امام جمعه زاهدان :

ملت ایران با حضور پرشور خود در حوادث اخیر توطئه دشمنان را خنثی کردند

امام جمعه زاهدان گفت: ملت ایران در حوادث اخیر با حضور پررنگ و پرشور خود در صحنه توطئه بزرگ دشمنان را خنثی و وظیفه خود را در مورد حفظ نظام و انقلاب به خوبی ادا کردند.

رعایت حقوق متقابل بین دولت و مردم دشمنان را مایوس می‌کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی امام جمعه زاهدان  در خطبه‌های نمازجمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: مردان بزرگی در تاریخ بودند که صحبت‌ها و فکر‌های ائمه را ثبت کردند و امروز ما روایات بسیار خوبی در دست داریم که باید این احادیث را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

امام جمعه زاهدان افزود: دشمن از بین همین شیعیان بهاییت را پیدا میکند و از بین اهل سنت وهابیت را انتخاب میکند و همین دشمنان را به جان اسلام می‌اندازد پس همه ما وظیفه داریم برای رشد علمی و اعتقادی خودمان تلاش کنیم که هیچ دشمنی نتواند به اسلام گزندی وارد کند.

محامی ادامه داد: وظیفه داریم مسائل اعتقادی را به روز کنیم چرا که دشمن مشکلش با شیعه یا سنی نیست بلکه مشکل دشمن و کفار مشکلشان با اسلام است.

او بیان کرد: ما باید در مسائل روز و عملکرد خودمان از ولایت رهبر معظم انقلاب الگوبرداری کنیم و از ایشان به عنوان رهبر اسلام در عصر امروز پیروی کنیم.

محامی اضافه کرد: یکی از راه‌های رسیدن به تقوا این است که دست به حقوق دیگران نزند و حق دیگران را پایمال نکند، از آن حقی که خدا مقدر کرده است حق والی به مردم و حق مردم بر والی است که این حق متقابل بین حاکمیت و مردم سبب می‌شود که نظم جامعه کشور برقرار شود، حالا اگر این حقوق متقابل بین دولت و مردم برقرار باشد دشمن مایوس خواهد شد.

خطیب نماز جمعه در زاهدان گفت: اگر مردم حق دولت را رعایت نکنند و بر عکس اگر دولت هم حق مردم را ندهد اینجاست که پرچم‌های ستم برافراشته خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی افزود: یکی از راه‌های تحصیل تقوا تلاش در جهت مبانی فکری و اعتقادی مردم جامعه است.

او  با بیان اینکه فکر و اعتقاد نقش مهم و ویژه‌ای در عملکرد خوب و بد فرد در جامعه دارد، گفت: دشمن همواره درصدد است تا از ضعف فکری و علمی افراد سوء استفاده کند و برهمین اساس انسان‌های ضعیف‌النفس را پیدا کرده تا برای ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی از آن‌ها استفاده کند و در این راه شیعه و سنی برای آن‌ها فرقی نمی‌کند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: تعدادی از افراد نیز در این زمینه به دلیل ضعف فکری و مطامع دنیا تن به خواری داده و در دام دشمن گرفتار می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محامی افزود: همه باید برای رشد علمی و فرهنگی جامعه تلاش کنیم، زیرا تقویت مبانی فکری و اعتقادی نیاز روز جامعه است و در این راه علما، روحانیون و فرهیختگان نقش اساسی دارند.

او بیان کرد: پیرو هر مذهبی که هستیم باید از اصل اسلام دفاع کنیم و هرکسی از فهم و درک خودش برای مبانی فکری و اعتقادی تلاش کند.

امام جمعه زاهدان گفت: در بحث مباحث روز کشور نیز باید فکر و عمل ما فکر و عمل مقام معظم رهبری باشد و سخنان حضرت آقا را معیار عملکرد خود قرار دهیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان همچنین افزود: یکی دیگر از راه‌های تحصیل تقوا رعایت حق و قانون است که هرکسی بر حق خودقانع باشد به حقوق دیگران نیز تعرض نخواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به خطبه‌های نهج‌البلاغه اظهار داشت: به هر میزان که حق داریم به همان میزان نیز وظیفه داریم و حق متقابل بین حاکمیت و مردم و بالعکس سبب نظم در کشور، حرمت و انسجام می‌شود.

او  ادامه داد: اگر این حق متقابل رعایت شود روش‌های دینی در جامعه پابرجا و دشمن ناامید خواهد شد، اما اگر رعایت نشود پرچم‌های ستم آشکار و انحراف در دین زیاد می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دشمن همواره در حال دشمنی و منتظر بهانه‌ای برای ضربه‌زدن به جامعه اسلامی است و در این راه از هر فرصتی کمال استفاده را می‌کند و این امر در کشور و به خصوص سیستان و بلوچستان حساس‌تر است، زیرا در اینجا به دلیل محرومیت‌ها بهانه و تمرکز برای فعالیت و آشوبگری و اخلال در امنیت کشور بیشتر است.

او افزود: با توجه به پهناور بودن سیستان و بلوچستان و فقدان گاز CNG و کمبود لوله‌کشی گاز برای خانه‌ها وضعیت ویژه‌ای در این استان داریم که نیازمند رسیدگی خاصی است و باید از قبل پیش‌بینی‌هایی صورت می‌گرفت، اما افزایش سهمیه استان در سیلندر‌ها کار سختی نیست و مردم انتظار دارند که گازرسانی به درستی صورت گیرد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: هم‌اینک نوبت دولت و حاکمیت است تا خدمات خوبی به مردم ارائه دهد و به وعده‌های خود که همان جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و کنترل بازار است عمل کند.

انتهای پیام/ع

خطبه های نماز جمعه زاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار