وزیر صنعت معدن تجارت در مازندران:

احیای واحد‌های صنعتی راکد پیروزی در جنگ اقتصادی است

بازگشت مجدد واحد‌های صنعتی به عرصه تولید اقدام جهادی و یک پیروزی بزرگ در جنگ اقتصادی است.

وزیر صنعت، معدن در آخرین برنامه‌های سفر کاری دو روزه خود به مازندران از زیرساخت‌های بندر امیرآباد بهشهر، شرکت احیا شده فولاد سازان دماوند و واحد صنعتی تازه احیا شده فولاد امیرآباد نیز بازدید کرد.

رضا رحمانی وزیر صنعت معدن تجارت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،گفت: هدف این وزارت خانه احیای کارخانجاتی است که در فروش محصولات خود مشکلی ندارند، ولی بدلایلی متوقف شدند و این نظر رهبر معظم انقلاب است.

او ادامه داد: در بندر امیر اباد سه واحد فولاد دچار مشکلاتی شده بود که دوباره به چرخه تولید بازگشتند و ۱۸۰ نفر مشغول به کار شدند.

این واحد در زمینه ساخت آهن وفولاد اساسی، ساخت فلزات اساسی برای میلگرد ساده از جنس فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی به صورت کلاف، میلگرد ساده از جنس فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی به صورت کلاف به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال است.

فولاد سازان امیرآباد در سال ۹۵، ولی به سبب برخی مشکلات به تعطیلی کشیده شده بود که با پیگیری‌های انجام شده مجددا به چرخه تولید بازگشت است. این واحد با سرمایه‌گذاری اولیه بیش ۸۶۰ میلیارد ریال برای بیش از ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد، در شرق استان مازندران و فاصله ۵۱ کیلومتری مرکز استان قراردارد.

انتهای پیام/ک


احیای واحد‌های صنعتی راکد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.