رونمایی از دانشنامه زنان نامدار شیراز

رونمایی از کتاب دانشنامه زنان نامدار شیراز در تالار آینه عمارت فرهنگی و تاریخی خانه زینت‌الملک قوامی شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: معرفی کتاب و قدردانی از بانوان نویسنده زمینه‌ساز رشد و توسعه دانش در شهر شیراز است و فعالیت در حوزه معرفی میراث معنوی و مادی شیراز را ضامن حفظ گنجینه پنهان شهر دانست.

ابراهیم گشتاسبی راد گرایش به خلق آثار محققانه و با ارزش با موضوع تذکره‌نویسی و ثبت میراث معنوی شیراز را در زمره آثاری دانست که سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با همکاری شورای شهر و شهردار شیراز از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: ایجاد فضایی برای معرفی زنان نامدار، بهترین گامی است که می‌توان در زمینه توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه بانوان برداشت.

لیلا دودمان از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز درخواست کرد که از بانوان نویسنده در همه زمینه‌ها، حمایت کند تا حمایت از جایگاه زن به صورت عملی تحقق یابد.

نویسنده کتاب دانشنامه زنان نامدار شیراز نیز در معرفی این اثر، گفت: دانشنامه‌های بسیاری وجود دارد که به زنان و مردان در کنار هم پرداخته است؛ اما این اثر اولین دانشنامه محلی و منطقه‌ای است که به صورت خاص به ۲۳۰ تن از مفاخر بانوان می‌پردازد.

زهرا آتشی افزود: کتاب یادشده نخستین دانشنامه‌ای است که زنان شهید، مادران شهدا و واقفان زن را جزو مفاخر معرفی کرده است و اولین دانشنامه‌ای است که افراد را تنها، به‌صورت الفبایی تنظیم نکرده بلکه دسته‌بندی مفهومی از آن‌ها ارائه کرده است که دسترسی به آن برای پژوهشگران آسان‌تر باشد.

به گفته این نویسنده این کتاب دارای ۴ بخش معرفی ۲۳ بانوی امامزاده که در شیراز دفن شده‌اند بانوان و مادران شهیدی که سه یا چهار شهید تقدیم کرده‌اند، ۱۹ بانوی تاریخ‌ساز شیراز، ۱۸ زن صاحب کرسی علمی در شیراز، ۲۷ بانونی خیّر و ۱۳ بانوی شاعر و هنرمند پرداخته شده است.
انتهای پیام/ 

رونمایی از دانشنامه زنان نامدار شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار