معاون وزیر نفت:

بهره برداری از ۲۷ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۰

محمدی گفت: ۲۷ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۰ و ۲۶ طرح دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره برداری از ۲۷ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۰ به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت با تاکید بر توجه ویژه به همسانی در اجرای طرح‌های پتروشیمی افزود: توسعه صنعت باید به صورت متوازن انجام شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه ۲۷ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۰ و ۲۶ طرح دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: دو طرح ان‌جی‌ال خارک و متانول ۲ پتروشیمی خارک از طرح‌های جهش سوم پتروشیمی محسوب می‌شوند که امیدواریم تا سال آینده شاهد فعال‌سازی این طرح‌ها باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران پس از بازدید از طرح جمع آوری گاز‌های فلر میدان فروزان درجزیره خارک افزود: هم‌اکنون در میدان فروزان روزانه ۲۲۰ میلیون فوت‌مکعب گاز به مشعل ارسال می‌شود که با اجرای این طرح شاهد قطع این مشعل‌سوزی خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: ۳ طرح پتروشیمی امسال به بهره برداری می‌رسند/تزریق ۹۰ درصدی درآمد ارزی پتروشیمی‌ها به نیما


او با اشاره به اجرای طرح‌های ان‌جی‌ال، گفت: اجرای این طرح‌ها از نظر جلوگیری از مشعل‌سوزی بسیار حائز اهمیت است و ان‌جی‌ال‌های ۳۱۰۰، ۳۲۰۰ و طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس از جمله طرح‌هایی هستند که نقش بسزایی در تامین خوراک واحد‌های پتروشیمی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار