با معرفی آثار برتر، بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر لاله‌های سرخ در اندیمشک به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آئین اختتامیه جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ در اندیمشک گفت: در مقطع خاصی از تاریخ انقلاب اسلامی هستیم که بدون تردید نقش فرهنگ و هنر در اندیشه‌های قدسی نقش شکوه مندی است.

او افزود: جشنواره‌ها در این زمینه بسیار مهم هستند و نقش این برنامه‌ها بر کسی پوشیده نیست کمااینکه طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی این نقش پررنگ شده است. جشنواره‌های تئاتر به دلیل اینکه جمع همه هنر‌ها است و مخاطبان خاص و عام دارد نقش مهمی در تعالی جامعه دارند.

۱۳۵ نمایش از سراسر کشور به جشنواره ارسال شد و اثر با بررسی کل آثار از سوی داوران بازبین به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند و هیات داوران در بخش طراحی پوستر با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲ میلیون ریال از طراح پوستر و بروشور نمایش سالمرگی، محمدعلی عمادی از اصفهان قدردانی کرد.

جایزه برگزیده هیات داوران در بخش طراحی پوستر شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵ میلیون ریال به طراح پوستر و بروشور نمایش به خنده گندم که رویای آرد، هومان هادی زاده از شوشتر تقدیم شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش طراحی نور به مبلغ ۳ میلیون ریال به مازیار آشوغ طراح نور نمایش داهول، از اندیمشک به عنوان رتبه سوم اهدا شد و در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵ میلیون ریال به صورت مشترک به عرفان علینجاتی و محمد قیاث آبادی طراحان نور نمایش من دیگه از تاریکی نمی‌ترسم، از اراک به عنوان رتبه دوم تقدیم شد.

همچنین رتبه اول شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۸ میلیون ریال به علیرضا معروفی طراح نور نمایش شکم از کرج اختصاص یافت و گروه موسیقی نمایش من دیگه از تاریکی نمی‌ترسم شامل سیدمحمد محمدی و محمد ولیان از اراک در بخش موسیقی مورد تقدیر داوران قرار گرفتند.

رتبه سوم بخش موسیقی به طراح موسیقی و آهنگساز نمایش به خنده گندم که رویای آرد، میلاد بهداروند از شوشتر اختصاص یافت.

همچنین رتبه دوم توسط گروه موسیقی نمایش ملودی پدر؛ حسین جعفری کیا، فرزاد فتحی و علی قلاوند از اندیمشک کسب شد.

رتبه نخست موسیقی نیز شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال به آهنگساز نمایش داهول، آرش خوشنام از اندیمشک اهدا گردید.

انتهای پیام/م

برگزاری ائین اختتامیه جشنواره تئاتر

برچسب ها: تئاتر ، اخبار فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.