انتخابات در جمهوری اسلامی مصداق بارز مردم سالاری دینی است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی مصداق بارز مردم سالاری دینی است و حتی در توسعه یافته‌ترین ممالک هم این میزان مشارکت مردم وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پور محمدی استاندار آذربایجان شرقی گفت: حضور مردم ما در پای صندوق‌های رای حداقل ۲۰ درصد از متوسط جهانی بیشتر است.

او گفت:مشارکت، امنیت، سلامت، قانون مداری مانند همیشه اولویت‌های انتخابات این دوره نیز هست و تمامی اقشار ازهر جناح و جریان سیاسی زیر چتر آن قرار دارند.

راستگو معاون سیاسی امنیتی استاندار هم گفت: ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذر آغاز می‌شود و فرآیند تحویل مدارک به مدت ۶ روز از ساعت ۸ تا ۱۸ صورت می‌گیرد.

به گفته راستگو فعالیت هیات‌های اجرایی در ۱۳ حوزه انتخابیه مشخص شده در سراسر استان نیز همزمان آغاز و متعاقب آن هیات‌های نظارت نیز بر تمامی مراحل نظارت قانونی انجام می‌دهند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان هم گفت: تبلیغات زودهنگام ثبت نام کنندگان از فردا به صورت مستمر رصد می‌شود و البته در طول ماه‌های گذشته نیز در محافل محلی پایش شده است.

او افزود: با هر گونه بی قانونی و تخلف از قانون در هر مرحله‌ای برخورد می‌شود و تمامی اعضای هیات‌های اجرایی می‌بایست در خصوص جدیدترین تغییرات قانون انتخابات کشوراز آموزش‌های لازم برخوردار باشند و زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در تمامی حوزه‌ها فراهم شود تا هیچ گونه اختلالی در روند اجرای برنامه‌ها پیش نیاید.

انتهای پیام/ک

آغاز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذر 

برچسب ها: استانداری ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.