رئیس کل دادگستری هرمزگان؛

احیای امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز پیشگیری از وقوع جرم

رئیس کل دادگستری هرمزگان بر ضرورت همگانی کردن نهاد امر به معروف و نهی از منکر برای مقابله با جرایم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: گسترش عدالت مستلزم احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر است .

علی صالحی در همایش سراسری ارتقای نقش روحانیون در اقامه نماز، ارتقای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و سلامت کارکنان دستگاه قضایی، با اشاره به مراتب امر به معروف و نهی از منکر گفت: این امر وظیفه هر مسلمانی است و در عین حال باید توجه داشت که امر به معروف ونهی از منکر مراتبی دارد و آخرین مرتبه آن، برخورد است.

او گفت:هرچند به موجب قانون، در مقابله با جرائم حرف آخر را دستگاه قضایی می‌زند ولی باید از ابزار مناسب دیگر نیز به منظور پیشگیری و مقابله فرهنگی با جرایم و انحرافات در حد امکان استفاده شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت:همگانی کردن نهاد امر به معروف و نهی از منکر بهترین راهکار مقابله با جرایم و از ضرورت‌های حوزه پیشگیری است.

علی صالحی افزود: یکی از وظایف مهم حکومت اسلامی، ایجاد و تحقق عدل و گسترش عدالت است و یکی از مواردی که در ایجاد عدالت مؤثر است امر به معروف و نهی از منکر است و امام حسین (ع) هر آنچه داشت از جان، آبرو و مال در طبق اخلاص برای احیای امر به معروف و نهی از منکر تقدیم کرد.

او گفت: هزینه‌ای که جامعه در زمینه پیشگیری می‌پردازد به مراتب کمتراز هزینه‌ای است که در مقابله با جرائم متحمل می‌شود و چه بسا در بسیاری از شرایط، تنها اجرای مجازات اثرگذار نباشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: پیشگیری از وقوع جرم از یک سو منجر به صدور احکامی می‌شود که نتیجه اش بازدارندگی در سطح جامعه است و از سوی دیگر شامل پیشگیری اجتماعی و وضعی است که عامل مذهب در تحقق آن نقش بسزا و موثری دارد.

صالحی گفت:همگانی کردن نهاد امر به معروف و نهی از منکر بهترین راهکار مقابله با جرایم و از ضرورت‌های حوزه پیشگیری است.

انتهای پیام/ر

ضرورت برنامه ریزی برای پیشگیری از وقوع جرم

برچسب ها: دادستانی ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.