ضرورت اختصاص اعتبار پنج میلیارد ریالی برای ساخت ایستگاه هواشناسی کویری

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: احداث ایستگاه هواشناسی کویری در منطقه جنوب سمنان در صورت فراهم بود امکانات زیرساختی مانند برق، آب و گاز، حداقل به پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: احداث ایستگاه هواشناسی کویری در منطقه جنوب سمنان در صورت فراهم بود امکانات زیرساختی مانند برق، آب و گاز، برای احداث و راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی کویری در سمنان حداقل به پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

او با بیان اینکه در بخش‌های جنوبی سمنان خلاء‌های آماری هواشناسی وجود دارد، افزود: تمام داده‌های هواشناسی مربوط به مناطق شمالی و کوهستانی این استان است و ایجاد یک ایستگاه هواشناسی کویری از نیاز‌های اصلی استان محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: داده‌های هواشناسی این استان با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و هم‌پوشانی با ایستگاه‌های استان‌های همجوار ارائه می‌شود.

مصطفوی تصریح کرد: این داده‌های به دست آمده نیز به طور دقیق مولفه‌هایی مانند سمت و سرعت وزش باد و افزایش دما را ارائه نمی‌دهد.

اوبا اشاره به رایزنی‌ها برای اجرایی شدن طرح ایستگاه هواشناسی کویری، بیان کرد: پیش‌بینی تامین امنیت و انرژی برای استقرار ایستگاه خودکار هواشناسی کویری در سمنان دو مساله ضروری است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان، با بیان اینکه تنها در بخش نظامی جنوب سمنان ارتباطات هوایی وجود دارد، اضافه کرد: مساله ارتباط گیری محل احداث ایستگاه در نقطه تعیین شده همچنان مطرح است و حل نشده است و در تلاش هستیم تا برای این موضوع نیز چاره‌اندیشی شود.

با وجود تنوع اقلیمی استان سمنان با دارابودن پنچ نوع از هفت نوع اقلیم تعریف شده، بخش زیادی از وسعت ۹.۷ میلیون هکتاری استان سمنان را مناطق خشک و نیمه خشک تشکیل می‌دهد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

انتهای پیام / م

مساله ارتباط گیری محل احداث ایستگاه هواشناسی کویری حل نشده است

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.