فرمانده قسد: عملیات ترکیه در شمال سوریه با دستور ترامپ آغاز شد

فرمانده «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» اعلام کرد تجاوز نظامی ترکیه به سوریه با چراغ سبز آمریکایی‌ها و با دستور آشکار رئیس‌جمهور آمریکا آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، مظلوم عبدی، فرمانده نیروی دموکراتیک  سوریه (قسد)، در مصاحبه با این شبکه تاکید کرد عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت.

او گفت: قسد در حمایت از منطقه بین شهر الباب تا رودخانه دجله، تعلل نخواهد کرد و آن را در برابر هیچ نیروی نظامی، ترک نخواهد کرد. مسئولیت ما در نیروی قسد، حفاظت از مردم در این منطقه است و آن را به هیچ نیروی نظامی دیگری واگذار نخواهیم کرد. نیرو‌های نظام با هدف سیاسی در این منطقه حضور دارند، زیرا آن‌ها نماینده کشور سوریه هستند و هر نوع حمله‌ای به آنها، حمله به حاکمیت سوریه است. این اقدام همچنین بخشی از توافقنامه سوچی بین روسیه و ترکیه است و ما هم به آن پایبند هستیم.

فرمانده قسد در ادامه این مصاحبه افزود: عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه با چراغ سبز آمریکایی‌ها و با دستور آشکار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، آغاز شد. به ما اعلام شد که آمریکایی‌ها به دستور دونالد ترامپ از دو پایگاه که از تل‌ابیض و راس العین حمایت می‌کرد، عقب‌نشینی کردند. همچنین حریم هوایی هم به روی هواپیما‌های ترکیه‌ای باز شد. آمریکایی‌ها خودشان به ما اعلام کردند که ترامپ این دستورات را صادر کرده است و ترکیه حمله خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
داداش همه میدونن اردوغان نوکر ترامپ، یه مقدار حرفاش برای اینکه مخالفان داخلی ساکت کنه
آخرین اخبار