افزایش ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا

شهردار اصفهان گفت: ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای اصفهان تا سال دیگر به ۱۵ ایستگاه افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان گفت: در شهر اصفهان ۹ ایستگاه سنجش کیفیت هوا متعلق به شهرداری است که به منظور توسعه این خدمات، در بودجه سال آینده راه اندازی ۶ ایستگاه دیگر پیش بینی شده که از شرق اصفهان تا سپاهان شهر را پوشش خواهد داد.

او درباره ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا اظهار کرد: سایر دستگاه‌های اجرایی استان هم مجهز به این ایستگاه‌ها هستند، اما اذعان دارند وضعیت شهرداری در این زمینه مطلوب است. به منظور توسعه این خدمات، در بودجه سال آینده راه اندازی ۶ ایستگاه دیگر پیش بینی شده که از شرق اصفهان تا سپاهان شهر را پوشش دهد.
 


راه اندازی آزمایشگاه مرجع کیفیت هوا در شهر اصفهان

 

نوروزی تاکید کرد: راه اندازی هر ایستگاه در بخش تجهیز و نگهداری هزینه سنگینی برای ما دارد، اما برای ما سلامت مردم دارای درجه اهمیت ویژه‌ای است. از همین رو به دنبال این هستیم، آزمایشگاه مرجع کیفیت هوا را در شهر اصفهان راه اندازی کنیم تا نه تنها همه ایستگاه‌های شهر و استان اصفهان بلکه کل کشور کالیبره شود. این آزمایشگاه می‌تواند همه دستگاه‌ها را تنظیم کرده و از این طریق به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

او در مورد آلودگی هوای شهر اصفهان با تاکید بر اینکه این وضعیت بیشتر در آذرماه تا دی ماه برقرار است، تصریح کرد: همه شهروندان باید در این زمینه همکاری جدی کنند. در زمستان به دلیل پایداری هوا اگر باد و باران نیاید هوا دچار سکون و آلودگی می‌شود. ذرات معلق در اصفهان بالاست و علت آلودگی هوا در این شهر هم به همین پدیده ارتباط دارد.
 


۴۰ صنف آلاینده در اصفهان فعال است

 

نوروزی اظهار کرد: برای جلوگیری از تاثیرات آلودگی هوا بر شهروندان، آسان‌ترین راه برای کودکان، تعطیلی مدارس است تا کودکان در فضای باز نباشند. همچنین مردم هم باید در این وضعیت تردد را در محیط‌های پرتحرک و آزاد کم کنند، همچنین باید صنایع اطراف شهر اصفهان در این روز‌ها تلاش کنند تا با کاهش تولید یا اتخاذ تدابیر دیگر از آلودگی هوا کاسته شود.

او تصریح کرد: ۴۰ صنف بزرگ و آلاینده در اصفهان داریم که این روز‌ها باید مراقبت جدی مانند کاهش تولید یا فیلترینگ داشته باشند. همچنین کارخانه آجر و گچ اصفهان می‌تواند خطرزا باشد که اداره کل صنایع و سازمان محیط زیست استان رسالت بزرگی در این زمینه بر دوش دارند. مردم هم تلاش کنند از حمل و نقل عمومی در رفت و آمد‌های ضروری خود در این روز‌ها در شهر استفاده کنند. همچنین استفاده از دوچرخه نیز بسیار می‌تواند کارساز باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اگر شاخص کیفیت هوا تا ۵۰ باشد هوا پاک، اگر ۵۰ تا ۱۰۰ باشد هوا سالم است، اما اگر این شاخص بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ باشد، وضعیت ناسالم و برای گروه‌های حساس خطرناک است، گفت: شاخص ۱۵۰ به بالا برای عموم مردم خطرناک است و همه دستگاه‌های متولی و ناظر که مسئولیتی در زمینه کنترل هوای آلوده به عهده دارند، باید به میدان آمده و از مردم محافظت کنند.
 
انتهای پیام/ی
 
برچسب ها: شهرداری ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار