اجرای بیش از ۶ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری در شهرستان دامغان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از اجرای بیش از ۶۰۰۰ مترمکعب عملیات آبخیزداری در شهرستان دامغان خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان علی اکبر عباسی راد گفت: در سال ۹۸ با مساعدت رهبر معظم انقلاب از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات قابل توجهی بمنظور مهار سیلاب، جلوگیری از تخریب خاک، کاهش خطرات سیل و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی به این شهرستان اختصاص یافته است.

او اعتبار انجام پروژه‌های آبخیزداری را بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی عنوان کرد و افزود: عملیات آبخیزداری در چهار زیرحوزه سد شهید شاهچراغی شامل زیرحوزه ها‌ی کلاته رودبار، اگره، شوراب و آستانه پیش بینی شده است.

عباسی رادبیان کرد: تا کنون بیش از ۳۰ بند سنگ و ملات و گابیونی به ارتفاع مفید ۲ تا ۴ متر و حجم بیش از ۶۰۰۰ مترمکعب اجرا گردیده که بیش از ۱۴۰ هزار مترمکعب آب ناشی از سیلاب را ذخیره نموده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان ضمن بیان اهمیت آبخیزداری در حفظ آب و خاک و پوشش گیاهی ابراز کرد: انجام عملیات آبخیزداری تا حجم بیش از ۱۵ هزار مترمکعب بند سنگ ملات در سالجاری ادامه یابد.

او یادآور ساخت: در این طرح علاوه بر پروژه‌های فوق، عملیات بیولوژیکی شامل کپه کاری، بذرپاشی، جنگلکاری همچنین احداث کمربند حفاظتی و توانمندسازی جوامع محلی انجام که موجب مشارکت بیشتر مردم محلی در اجرای پروژه‌های دولتی و حفظ و احیاء عرصه‌های منابع طبیعی می‌گردد.

لازم بذکر است ۴/۱۴۸۹۶۹۲ هکتاراز مجموع ۴/۱۵۴۴۶۷۳ هکتار مساحت شهرستان دامغان را عرصه‌های منابع طبیعی دربرگرفته است؛ که ۴/۹۶ درصد از کل مساحت شهرستان را شامل می‌شود.

انتهای پیام / م

عملیات بیولوژیکی شامل کپه کاری، بذرپاشی، جنگلکاری در دامغان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.