صدور مجوز برای ایجاد دو اقامتگاه بومگردی در الموت شرقی

مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین از صدور مجوز ایجاد ۲ اقامتگاه بومگردی در روستا‌های وربن و گازرخان منطقه الموت شرقی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: به منظور معرفی ظرفیت‌های مناطق مختلف روستایی استان، آشنایی گردشگران با فرهنگ، آداب و رسوم، خوراک و صنایع دستی بومی روستا‌ها و افزایش اشتغالزایی جوامع محلی، مجوز ایجاد دو اقامتگاه بومگردی در روستا‌های وربن و گازرخان منطقه الموت شرقی صادرشد.

خزائلی اظهار داشت: اقامتگاه بومگردی کدخدا واقع در روستای وربن با سرمایه‌گذاری مریم ملکی و حجم سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیون ریال با دریافت تسهیلات وام اشتغال روستایی (کارا) راه اندازی می‌شود.

او اضافه کرد: این مرکز اقامتی با ۴ اتاق دارای ظرفیت پذیرش ۲۰ مسافر و زمینه اشتغالزایی برای ۴ نفر است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: راه اندازی اقامتگاه بومگردی شکوفه‌های گیلاس واقع در روستای گازرخان نیز با سرمایه گذاری فضه مولایی و با حجم سرمایه گذاری ۴ هزار میلیون ریال و استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی (کارا) آغاز شده است.

به گفته خزائلی افزود: این اقامتگاه دارای ۴ اتاق، زمینه اشتغالزایی برای ۳ نفر وظرفیت پذیرش ۲۴ مسافر است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت:ساکنان بومی مناطق مختلف روستایی که تمایل به بهره برداری از منازل شخصی با استاندارد‌های اقامتگاه‌های بوم گردی را دارند؛ می‌توانند برای کسب آگاهی و اطلاعات تکمیلی به کارشناسان حوزه سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین مراجعه کنند.

۹ اقامتگاه بومگردی در منطقه الموت و شهرستان آبیک با مجوز رسمی از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در حال ارائه خدمات به گردشگران ورودی به استان و علاقمندان به گردشگری روستایی هستند.

انتهای پیام/ک

صدور مجوز ایجاد ۲ اقامتگاه بومگردی در روستا‌های وربن و گازرخان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار