حقوق‌دانان باید برای حمایت از حقوق عامه و مردم وارد میدان شوند

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه باتاکید بر محقق‌کردن حقوق عامه گفت : حقوق‌دانان باید برای حمایت از حقوق عامه و مردم وارد میدان شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت : ما در دومین گام از نظام اسلامی قرار داریم به همین دلیل مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مردم را خطاب قرار داده اند.

او گفت : ما حرکت انقلابی جدیدی با یک تفاوت بنیادی نسبت به قبل آغاز کرده ایم که در آن دستگاه حاکمیتی در کنار مردم است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با بیان اینکه انقلاب را باید همه مردم به صورت همگام دنبال کنند، افزود: در گام دوم انقلاب نیازمند تحولات اساسی در حوزه‌های مختلف همچون اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستیم.

بهادری جهرمی افزود: حرکت جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته مثبت بوده است، اما ما در این دوره نیازمند یک انقلاب بزرگ اقتصادی هستیم.

او با بیان اینکه در حوزه اداری نیز نیازمند انقلاب هستیم، گفت: ما نیازمند نگاه دوباره‌ای به مفاهیمی همچون استقلال و آزادی هستیم؛ باوجود کار‌های بسیاری که انجام شده است در تعریف مفاهیم نخستین به اتفاق نظر نرسیده ایم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه افزود: به عنوان مثال پذیرش قرارداد پالرمو را گروهی نقض استقلال می‌دانند و گروهی نیز آن را واجب الاجرا تعریف می‌کنند؛ این‌نشان می‌دهد که ما هنوز به تعریف واحد نرسیده ایم.

بهادری جهرمی گفت: برای تحقق گام دوم انقلاب در نظام حاکمیتی نیازمند زیرساخت‌های حقوقی قدرتمند هستیم از این رو حقوق دانان باید این زیرساخت‌ها را طراحی کنند.

او افزود: باید برای مردم دستاورد‌های گام نخست انقلاب در چهل سال گذشته را باز تعریف کنیم تا بتوانیم‌راحت‌تر وارد مرحله اقدام شویم.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه با بیان اینکه باید نقش نهاد وکالت در حمایت از حقوق عامه را مشخص کنیم، گفت: مردم اگر به حقوق دانان اعتماد داشته باشند در صورتی که ناراضی باشند به خیابان‌ها نمی‌ریزند.

بهادری جهرمی گفت: مردم به دنبال یک مرجع امید هستند و حقوق دانان باید به خوبی وارد میدان شوند و این نقش را ایفا کنند.

او افزود: باید بخش‌هایی که حقوق مردم ضایع شده است را شناسایی کنیم و دست به اقدام بزنیم تا حاکمیت نیز در پشت ما به حرکت در آید .

 

 

انتهای پیام/د

مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مردم را خطاب قرار داده اند

 

برچسب ها: قوه قضاییه ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار