مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد:

مهاجرت معکوس ۲۰ درصدی در جزیره هرمز

مدیرعامل بنیاد برکت اعلام کرد: با اجرای طرح جامع پیشرفت منطقه‌ای و آبادانی جزیره هرمز توسط این بنیاد شاهد مهاجرت معکوس ۲۰ درصدی در این منطقه هستیم.

مهاجرت معکوس ۲۰ درصدی در جزیره هرمزبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدامیرحسین مدنی در حاشیه بازدید از پروژه‌های بنیاد برکت در جزیره هرمز تاکید کرد: جمعیت جزیره هرمز در سال ۹۵ کمتر از ۶ هزار نفر بوده که هم اکنون پس از اجرای طرح‌های متعدد اجتماعی اقتصادی به بیش از ۷ هزار نفر رسیده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: میزان ورود گردشگر به جزیره هرمز با اجرای طرح‌های توسعه‌ای این بنیاد چندین برابر شده و این موضوع ظرفیت اشتغال بسیار بالایی را برای منطقه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد توانمندسازی اجتماعی-اقتصادی «سحاب» و «آسمان» در جزیره هرمز تصریح کرد: هیچ‌گونه محدودیتی برای حمایت از کارآفرینان مشاغل خرد در منطقه نداریم و این جزیره می‌تواند با ورود سرمایه‌گذاران و مشارکت در طرح‌های بنیاد به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود.

مدنی اضافه کرد: تاکنون بیش از یکصد طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در جزیره هرمز در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و خدمات اجرا شده که ایجاد بیش از ۴۰۰ شغل پایدار را به دنبال داشته است.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی استان در حال اجرای فاز نخست پیشرفت و آبادانی هرمز با اجرای ۲۸ پروژه هستیم که با سرعت بخشیدن به پروژه‌ها، این فاز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: در طرح جامع در نظر گرفته شده برای توسعه جزیره هرمز که به عنوان سند رسمی استان در آمده، به مقولات و موضوعات اجتماعی، اقتصادی، کالبدی، زیست محیطی و گردشگری به صورت توامان نگاه شده و با پیوست مشارکت مردمی در حال پیاده‌سازی است.

مدنی افزود: جزیره هرمز سبقه فرهنگی بسیار غنی در طول تاریخ داشته و در طول قر‌ن‌ها نماد مقاومت و سلطه ناپذیری ملت ایران بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار