اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای لایروبی رودخانه گاورود

مدیر دفتر فنی شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: ۱۰ میلیارد ریال برای لایروبی رودخانه گاورود اختصاص داده‌شده که هم‌اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار برای اجرای آن هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، توفیق گل‌محمدی مدیر دفتر فنی شرکت آب منطقه‌ای کردستان در اولین نشست شورای سیاست‌گذاری آب‌وخاک، کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج، گفت: ۱۰ میلیارد ریال برای لایروبی رودخانه گاورود اختصاص داده‌شده که هم‌اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار برای اجرای آن هستیم.

وی افزود: نبود حق‌النظاره بر آب یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های قانونی ما درزمینهٔ آب‌های زیرزمینی است.

مدیر دفتر فنی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: به‌طور متوسط در سطح استان ۲۲ درصد آب تجدید پذیر مصرف می‌شود درحالی‌که این میزان در ارومیه ۹ درصد و شهرستان‌های قروه و دهگلان ۱۱۰ درصد است.

گل‌محمدی  تصریح کرد: باوجوداینکه سد گاوشان احداث‌شده، اما تغییر اساسی در ابعاد حریم و بستر آن ضرورت دارد.

وی اذعان داشت: شرکت آب منطقه‌ای نمی‌تواند برای اراضی در بستر رودخانه سند صادر کند فقط قادر به اجاره آن است و اگر فردی آمار و اطلاعاتی خلاف این موارد را دارد اعلام کند تا به آن رسیدگی شود.

گل‌محمدی اظهار داشت: باید راهکار‌های قبل از وقوع سیلاب اندیشنده شود تا مشکلات و خساراتی که در دیگر استان‌های کشور شاهد آن بوده‌ایم در کردستان هم تکرار نشود.

انتهای پیام/ع

نبود حق‌النظاره بر آب یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های قانونی ما درزمینهٔ آب‌های زیرزمینی است

برچسب ها: رودخانه ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.