مشاور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام مطرح کرد؛

شرکت‌های دانش بنیان، نیازمند تامین مالی

امیری نیا گفت: شرکت‌های دانش بنیان، نیاز به تامین مالی دارند اما این زنجیره در اقتصاد سنتی کشور وجود ندارد.

شرکت‌های دانش بنیان، نیازمند تامین مالیبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،حمید رضا امیری نیا، مشاور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در آیین "رونمایی و پذیره نویسی فراصندوق ستارگان"  اظهار کرد: اقتصاد دانش بنیان یک راهبرد استراتژیک است و در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به توسعه اقتصاد دانش بنیان تاکید شده است.

او افزود:  اگر شرکت‌های دانش بنیان شکل می‌گیرد، نیاز به تامین مالی دارند. این زنجیره در اقتصاد سنتی کشور وجود ندارد و خیلی از ایده‌ها در بین راه می‌ماند و نمی‌تواند به نتیجه برسد.

زنجیره تامین مالی در کشور ناقص است

امیری نیا بیان کرد: در صندوق‌های دانش بنیان طرح فان آف فان را مطرح کردیم تا بتوانیم به تامین مالی آن‌ها بپردازیم. البته صندوق نوآوری شروع به کار کرده، ولی نتوانسته این ذنجیره تامین مالی را تامین کند.
 
او تصریح کرد: اولین "فرا صندوق کشور" را در ستاد اجرایی فرمان امام راه اندازی کردیم. این صندوق با سرمایه ۵۰۰ میلیارد هم اکنون با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام بنیاد مستضعفان و کمیته امداد شروع به کر کرده است.

مشاور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در پایان گفت: نگاه به اقتصاد دانش بنیان، نقطه امید این نهاد در زمینه مالی و اقتصاد دانش بنیان و زیست بوم دانش بنیان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: فناوری ، دانش بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار