شناسایی۷هزار هنرمند صنایع دستی در خراسان جنوبی

معاون صنایع دستی خراسان جنوبی از شناسایی و ثبت اطلاعات بیش از هفت هزار هنرمند صنایع دستی استان خبر داد.

عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،   گفت: پارسال ۱۲۰ نفر از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شده اند.

او  با بیان اینکه طی سالیان گذشته ۲۶۰ بیمه شده در این حوزه داشته ایم، افزود: این رقم طی دو سال بالغ بر ۱۲۰ نفر بوده که رشد قابل توجه‌ای را نشان می‌دهد، اما بر اساس نیاز استان هنوز فاصله زیادی در ارائه خدمات بیمه‌ای داریم.

 عباس زاده با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی ۱۳ لغایت ۱۸ آذر ماه با حضور ۳۰ استان کشور اظهارکرد: شش سیاه چادر عشایری در این نمایشگاه بر پا می‌شود.

او بیان کرد: سه سیاه چادر از استان‌های لرستان، گلستان و خراسان شمالی و سه سیاه چادر عشایری از استان خراسان جنوبی حضور خواهند داشت.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان عنوان کرد: «در این نمایشگاه غرفه بسته بندی صنایع دستی را با همکاری دانشگاه سپیده کاشانی خواهیم داشت.

او از برگزاری نشست تخصصی صنعتگران سایر استان‌ها با صنعتگران خراسان جنوبی خبر داد و اضافه کرد: همچنین بازدید از مکان‌های گردشگری و تاریخی استان برای هنرمندان صنایع دستی شرکت کننده در نمایشگاه برنامه ریز شده است.

عباس زاده دغدغه بازار را از مهم‌ترین مشکلات حوزه صنایع دستی عنوان کرد و افزود: روز‌های خوبی برای حوزه صنایع دستی استان را پیش بینی می‌کنیم. فارغ التحصیلان این رشته، خواهان ایجاد کارگاه‌ها در سطح روستا‌ها هستند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات اعتباری در حوزه صنایع دستی ادامه داد: چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی را با حمایت‌های استاندار توانسته ایم برگزار کنیم.

عباس زاده با بیان اینکه خراسان جنوبی در داشتن بازارچه‌های صنایع دستی جزو استان‌های برخوردار است، گفت: مرکز توسعه و ترویج صنایع دستی در آینده نزدیک در محله خیرآباد بیرجند به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام / ط ا

 

برچسب ها: گردشگری ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.