صدور سند ثبتی برای بیش از ۶۹۰ هکتار اراضی ملی

از ابتدای امسال برای بیش از ۶۹۰ هکتار اراضی ملی در چهارمحال و بختیاری سند ثبتی صادر شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید احسان حسینی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: اراضی ملی زیر پوشش یگان حفاظت این اداره کل را در حدود ۲۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان بیش از ۱۴ هزار هکتار دارای سند ثبتی است و سنددار شدن مابقی آن در دستورکار قرار دارد.

او افزود: از ابتدای امسال تا کنون برای بیش از ۶۹۰ هکتار اراضی ملی در استان سند ثبتی صادر شده است.

حسینی همچنین از واگذاری ۱۵۲ قطعه زمین برای ساخت ۴۵۰ واحد در طرح ملی مسکن در استان در نیمه دوم امسال خبر داد و اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان سال‌جاری، فرایند واگذاری زمین برای طرح مسکن ملی به یکهزار واحد افزیش خواهد یافت.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، واگذاری زمین مسکونی مناسب برای ۱۱۰ نفر از خانواده شهدای دارای شرایط در استان را از دیگر اقدامات امسال این معاونت در سال‌جاری برشمرد.

حسینی، واگذاری زمین با شرایط اجاره ۹۹ ساله در مرکز استان را از اقدامات پیش روی اداره کل در سال جاری اعلام کرد و گفت: عملیات انجام این طرح ملی در استان تا پایان امسال عملیاتی خواهد شد.

او اضافه کرد: همچنین از ابتدای امسال تا کنون با دستور مراجع قضایی نسبت به اجرای حکم رفع تصرف ۱۸۲ هکتار اراضی ملی به ارزش تقریبی ۳۸۵ میلیارد ریال شامل ۴۱ مورد تخریب دیوار و فنس کشی اقدام شد.

او افزود: این اقدام در راستای صیانت و حفاظت از اراضی ملی و حفظ حقوق عامه بیت المال و در جهت برخورد قاطع با متخلفان، مجرمان و متعرضان به اراضی دولتی، با همکاری عوامل انتظامی انجام گرفت.

انتهای پیام/ز

رفع تصرف ۱۸۲ هکتار اراضی ملی

برچسب ها: راه و شهرسازی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار