زلزله میانه ۲۶ میلیارد ریال به مدارس خسارت وارد کرد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه زلزله میانه بیش از ۲۶ میلیارد ریال به مدارس استان خسارت وارد کرد، گفت: اکنون مرمت برخی از این مدارس آغاز شده است.

زلزله میانه ۲۶ میلیارد ریال به مدارس خسارت وارد کردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،صدقی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌شرقی گفت:در زلزله ۱۷ آبان میانه مدارس نوساز هیچگونه آسیبی ندیدند، گفت: تنها دیوار تعدادی از مدارس قدیمی ترک برداشته است.

او گفت: در سال ۹۸ تا بحال ۹۰۰ کلاس در سطح استان ایمن سازی شده اند و ۱۰۰ کلاس هم در مرحله عقد قرارداد و آغاز عملیات اجرایی است.

صدقی افزود: اعتبار مورد نیاز برای ایمن سازی اجزای غیرسازه تمامی مدارس استان، نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان است.

او در خصوص اقدامات ایمن سازی مدارس در زمان زلزله، گفت: مواردی از قبیل بازشوکردن نرده‌های ثابت مدارس، مهار کمد‌ها و قفسه‌ها، تعویض درب شیشه‌ای کمدها، ایجاد حفاظ برای قفسه‌ها، مناسب سازی محل همچون محل کامپیوترها، اصلاح پاگیری‌های ورودی درب و حفاظت از وسایل قابل ریزش از اقدامات ایمن سازی مدارس است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: حذف بخاری‌های نفتی در مدارس با قابلیت استانداردسازی و جایگزینی آن با سیستم‌های استاندارد مانند سیستم گرمایشی مرکزی، پکیج، بخاری هوی گازی هوشمند انجام شده است.

او با اشاره به این‌که ۸۹ درصد مدارس استان، دارای سیستم استاندارد گرمایشی هستند، گفت: تا پایان سال ۹۹، تمامی مدارس استان دارای سیستم گرمایشی استاندارد خواهند بود.

او با بیان این‌که حدود ۲۴ هزار کلاس درس در سطح استان وجود دارد، افزود: آموزش و پرورش حدود پنج هزار و ۹۰۰ ساختمان در اختیار دارد که شامل ساختمان‌های آموزشی و غیرآموزشی است.

او با بیان این‌که حدود ۳۴ درصد ساختمان‌های آموزش و پرورش استان در سال ۹۰ مستحکم بود، افزود: با تسریع بازسازی مدارس در سال‌های گذشته، اکنون ۴۴ درصد از ساختمان‌ها دارای استحکام کامل شده و ۳۰ درصد ساختمان‌ها نیاز به مقاوم سازی و حدود ۲۶ درصد نیز به بازسازی نیاز دارند.

صدقی با تاکید بر این‌که سعی داریم تا هیتر‌های برقی را جایگزین بخاری‌های نفتی مدارس کنیم، اظهار کرد: تا پایان سال جاری، پنج هزار کلاس درسی که بیشتر شامل مدارس کانکسی بوده و از بخاری‌های نفتی استفاده می‌کنند، هیتر برقی را جایگزین می‌کنیم.

صدقی درخصوص اعتبارات تخصیص یافته به سازمان نوسازی مدارس استان، اظهار کرد: کمتر از ۳۰ درصد از اعتبارات استانی و ۶۰ درصد از اعتبارات ملی به سازمان نوسازی مدارس استان اختصاص یافته است.

او گفت: در ۶ ماهه اول سال، حدود ۴۴۹ کلاس درس در قالب ۷۱ پروژه تحویل آموزش و پرورش داده‌ایم و حدود ۸۱۵ کلاس درس نیز در دست اجرا است.

زلزله ۱۷ آبان با کانون ترک میانه موجب جان باختن ۵ نفر و خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی به بیش از ۵ هزار واحد مسکونی شد و در زمان حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در چادر‌ها یا اتاقک‌ها اسکان داده شده اند.

انتهای پیام/ک

آغاز مرمت مدارس  مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی

 

 

برچسب ها: حوادث ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار