در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

هاشمی: حذف واژه شهید از تابلوی معابر تخریب بود

هاشمی رفسنجانی درباره گزارش کمیته ویژه بررسی تابلوهای مزین به نام شهدا توضیحاتی داد.

هاشمی: حذف واژه شهید از تابلوی معابر تخریب بودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تشریح مصوبات امروز جلسه این شورا در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه شورای شهر تهران با گزارش آقای اسحاق درباره حذف واژه شهید از تابلو‌های معابر آغاز شد، زیرا این کار به یکی از موضوعات مهم برای مردم تهران و کشور بدل شده بود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به آمار مغایرت تابلو‌های معابر پایتخت گفت: از تمام معابر تهران تنها ۰.۲ درصد مغایرت گزارش شد و من از خبرگزاری‌ها می‌خواهم همان گونه که در حوزه حذف واژه شهید مطلب تهیه کرده و گزارش نوشتند حال امروز که مشخص شد تعداد مغایرت‌ها چه عددی بود و عمدی نیز در این خطا وجود نداشت، موضوع را به نحو احسنت اطلاع‌رسانی کنند.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سوال که برداشت شما از گزارش چه بود، گفت: برداشت من همان تخریب بود (با خنده).

او در تشریح ادامه مصوبات شورای شهر، گفت: امروز به مناسبت هفته بسیج سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) در جلسه شورای شهر حضور داشت و پس از ارائه گزارش از جانب او طرح دو فوریتی با موضوع رسیدگی به آسیب دیدگان حوادث اخیر (اغتشاشات) با ۲۰ رای اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به عملکرد مدیریت کلان در آلودگی هوا گفت: وقتی صحبت از آلودگی هوا می‌شود، باید به دو موضوع گرمایش و استفاده از سوخت‌های فسیلی اشاره کنیم.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: مردم ما عادت کردند که در تهران هم بخاری را روشن و هم پنجره را باز کنند و این اخلاق در اعضای شورای شهر تهران نیز وجود دارد که همین امر باعث تأثیر بر روی محیط می‌شود.

او در واکنش به اینکه برخی از مدیران اعلام می‌کنند ۷۰ درصد آلودگی هوا ناشی از تردد خودرو‌های شخصی است، گفت: من این آمار را قبول ندارم، زیرا آمار صحیح همان آماری است که نشان می‌دهد سهم خودرو‌ها در آلودگی هوا ۵۰ درصد و سهم گرمایش نیز ۵۰ درصد است.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در فصل زمستان و پاییز آلودگی هوا بیشتر است، گفت: ما باید برای کاهش آلودگی هوا به سمت حمل و نقل پاک و عمومی برویم، زیرا کشور‌های پیشرفته تجربه خوبی در این زمینه دارند و ما هم در تهران راهی جز حمل و نقل کارا نداریم.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه در دولت مصوبات خوبی برای کاهش آلودگی هوا وجود دارد، گفت: ۶ قانون خوب در جهت کاهش آلودگی هوا داریم که متأسفانه به دلیل ناهماهنگی‌های بین دستگاهی این مصوبات اجرا نمی‌شود.

او درباره آخرین وضعیت پلاسکو گفت: درباره ساختمان پلاسکو اختلاف بین شهرداری و مالک به دلیل پروانه ساختمانی است و می‌دانید که ساختمان پلاسکو ملک بنیاد مستضعفان است که سرقفلی آن به مالکان تحویل داده شد است و بر همین اساس مالک باید آن را بسازد و در اختیار مالک قرار بدهد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: تا زمان مسئولیت آقای مقیمی در استانداری دخالت‌هایی که برای شروع به کار احداث ساختمان پلاسکو که با روی کار آمدن آقای حناچی در شهرداری تهران این کار به نتیجه نرسید، اما خوشبختانه می‌توان گفت: به دلیل آن که آقای حناچی خود از معاونت فنی به شهرداری رسیده است، لااقل این کار را خوب بلد است که به سرانجام برساند.

هاشمی رفسنجانی درباره ایجاد مکانی جهت اعتراض‌های مسالمت‌آمیز شهروندان، گفت: در قانون کشور آمده است که شهروندان می‌توانند در مکان‌هایی از پیش تعیین شده تجمع و اعتراض کنند و اگر ما بتوانیم این قانون را اجرا کنیم، به طور حتم می‌توانیم از کشور‌های پیشرفته جهان باشیم.

او تصریح کرد: اگر این اتفاق رخ دهد حتی مردم شعار خفن هم بدهند نباید جلوی آن‌ها گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار