استانداردسازی ۲ هزار و ۸۸۱ کلاس درس در لرستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت:استاندارد‎سازی تاسیسات گرمایشی ۲ هزار و ۸۸۱ کلاس درس استان در سالجاری انجام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محمدرضا حیدری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: در راستای استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی، لرستان با رشد فوق العاده و بی سابقه‌ای روبرو شده به طوریکه که در سال ۹۷ تنها ۱۷۸ کلاس درس مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد شدند این در حالیست که امسال بیش از ۲ هزار کلاس استاندارد سازی شده است.

او مشارکت خیرین مدرسه ساز در استان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: پس از وقوع سیل فروردین ماه ۱۰۰ میلیارد تومان توسط خیران برای مشارکت در امر مدرسه سازی تعهد شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: سهم ملی این اداره کل ۳۰ میلیارد تومان تعیین شده بود که با پیگیری‎های مستمر به ۶۰ میلیارد تومان افزایش یافته و تخصیص آن نیز معادل ۸۱.۷ درصد است.

او افزود: لرستان در پیوست شماره یک قانون بودجه ۹۸، هشت طرح تخریبی و بازسازی در بخش‌های گرمایشی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، تجهیزات مناطق محروم، فضای ورزشی و تامین قیر دارد که با توجه به وضعیت خاص استان، اعتبار این طرح‌ها ۲برابر شد.

حیدری اظهار داشت: بیشترین میزان بخاری نفتی در مدارسی که علمک گاز دارند مربوط به لرستان است که در این راستا ۶ میلیارد تومان برای استان مصوب شد، اما تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برای تامین سیستم‌های گرمایشی لرستان تخصیص داده شده است.

او با بیان اینکه ۲۲.۵ میلیارد تومان اعتبار بازسازی سیل نیز به نوسازی مدارس لرستان تخصیص داده شده ادامه داد: همچنین از تعهد ۹۷.۵ میلیارد تومانی خیران نیز تاکنون ۷۳ میلیارد تومان محقق شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان اضافه کرد: در مجموع ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی امسال در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس لرستان تحقق یافته و یا در حال اجرا می‌باشد.

حیدری افزود: همچنین مقرر شده تا پایان سال مالی ۹۸، تامین سیستم گرمایشی مدارسی که علمک گاز ندارند از طریق سوخت‌های گازوییلی و موتورخانه مرکزی تامین شود که برای این مهم نیز ۳۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است.

او گفت: تاکنون یک هزار و ۷۰۰ مورد از بخاری‌های نفت سوز استان که دارای علمک گاز در ورودی مدارس بودند، جمع آوری شده است.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار